قابلیت واکنش سریع با استفاده از تمامی اموجی‌ها به پیام‌ رسان Google Messages رسید


قابلیت واکنش سریع با استفاده از تمامی اموجی‌ها به پیام‌ رسان Google Messages رسید

گوگل این روزها در تلاش است قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را به برنامه Google Messages خود به عنوان پیام ‌رسان پیش‌فرض سیستم عامل اندروید اضافه کند. یکی از این قابلیت‌ها که اکنون به مراحل نهایی خود رسیده امکان واکنس سریع به پیام‌ها با استفاده از...

گوگل این روزها در تلاش است قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را به برنامه Google Messages خود به عنوان پیام ‌رسان پیش‌فرض سیستم عامل اندروید اضافه کند. یکی از این قابلیت‌ها که اکنون به مراحل نهایی خود رسیده امکان واکنس سریع به پیام‌ها با استفاده از تمامی اموجی‌های موجود در این برنامه است.

در قابلیتی که به تازگی در بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان در دسترس کاربران قرار گرفته است می‌توان با استفاده از اموجی و بدون تایپ کلمه‌ای به پیام‌های دریافتی از دیگر کاربران واکنش نشان داد. به عنوان مثال می‌توان با ارسال اموجی لایک، نظر موافق با آن پیام را ارسال کرد یا با ارسال اموجی لبخند به مخاطبان نشان داد از پیام طنز آمیز و زیبای آن‌ها خشنود هستیم.

گوگل در نسخه‌های جدید از برنامه Google Messages، به عنوان پیام ‌رسان پیش‌فرض سیستم عامل اندروید، قابلیت واکنش سریع به پیام‌ها با استفاده از هفت اموجی اصلی را در دسترس کاربران قرار داده بود؛ اما به نظر می‌رسد بزودی می‌توان این واکنش‌های سریع را با استفاده از تمامی اموجی‌های موجود در این پیام‌ رسان نشان داد.

قابلیت واکنش سریع با استفاده از تمامی اموجی‌ها به پیام‌ رسان Google Messages رسید

براساس گزارش و تصاویری که ساعاتی پیش از سوی منابع خبری متعدد منتشر شد در نسخه جدید از برنامه پیام‌رسان Google Messages می‌توان با استفاده از تمامی اموجی‌ها به پیام‌های دریافتی از دیگر کاربران واکنش نشان داد. برای دسترسی به این قابلیت تنها کافی است در این برنامه یکی از پیام‌های دریافتی را لمس و انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی آن نگه دارید. در این حالت امکان واکنش سریع به آن پیام با استفاده از تمامی اموجی‌ها ممکن می‌شود. آیکون جدیدی که در این بخش دیده می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد دیگر اموجی‌های موجود در این برنامه را هم به لیست واکنش سریع اضافه کنند. این آیکون پیش از این در دسترس نبود.

گوگل اعلام کرده است که در این نسخه جدید امکان مشاهده بهتر و با جزییات کامل از اموجی‌ها را هم فراهم کرده است. کاربران همچنین می‌توانند در گفتگوهای گروهی واکنش ارسال شده از سوی اعضا را در پنجره‌ای Pop-Up مشاهده و بررسی کنند.

گوگل اعلام کرده است که در حال حاضر این قابلیت تنها در نسخه‌های آزمایشی و بتا از پیام رسان Google Messages در دسترس است. بخشی از کاربران گوشی پیکسل 7 پرو اعلام کرده‌اند که به تازگی این قابلیت در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. با توجه به این موضوع انتظار می‌رود در آینده نزدیک این نسخه جدید از پیام رسان Google Messages در دسترس تمامی کاربران قرار بگیرد. کاربران دیگر گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند با بررسی سرویس گوگل پلی از دریافت این نسخه جدید برنامه Google Messages اطمینان حاصل کنند. در این سرویس امکان دانلود و نصب نسخه بتا از این پیام ‌رسان نیز وجود دارد.

گوگل در ماه‌های اخیر قابلیت‌ها و ویژگی‌های تازه‌ای را به پیام رسان Google Messages خود اضافه کرده است. چندی پیش شاهد رونمایی از آیکون جدید این پیام رسان بودیم. این شرکت همچنین به تازگی کمپین جدیدی با عنوان GetTheMessage را راه‌اندازی کرده است تا به کمک کاربران، اپل را وادار کند از استاندارد Rich Communication Services یا RCS در هنگام ارسال پیام‌ها پشتیبانی کند. با این کار امکان ارسال بهتر پیام‌ها و همچنین استفاده از قابلیت‌های مختلف در هنگام برقراری گفتگو میان کاربران دستگاه‌های اندرویدی و iOS در دسترس قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی