چرا نباید از ماسک سیاه استفاده کنیم؟


چرا نباید از ماسک سیاه استفاده کنیم؟

برنا نوشت: یک پزشک متخصص توصیه می‌کند به دلیل مشکلاتی که ماسک پارچه‌ای سیاه رنگ برای سلامت بدن به دنبال دارد نباید از آن استفاده کرد.

با گسترش موج های جدید ویروس کرونا در پاییز و بخشنامه‌های مقامات رسمی در مورد لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، برخی از افراد به عنوان نوعی عامل پیشگیری به استفاده از ماسک‌های سیاه روی آورده‌اند؛ به ویژه آنکه این ماسک‌ها بیشتر پارچه‌ای هستند و می‌توان آن‌ها را بیش از یک بار استفاده کرد اما این در حالی است که یک متخصص آرایش و زیبایی روسی کالیبر اظهار نظری تعجب‌برانگیز را مطرح کرده و نسبت به استفاده از ماسک‌های سیاه هشدار داده است.

النا موروزووا متخصص زیبایی روسیه، نسبت به استفاده از ماسک‌های سیاه هشدار و توضیح داد: این ماسک‌ها حاوی رنگدانه‌هایی هستند که باعث حساسیت و خراب شدن پوست می‌شوند و این مشکل تا حدی خواهد بود که بیمار به طور مداوم از آن شکوه می‌کند؛ علاوه براین ماسک‌های سیاه بوی نامطبوع دارند و به دلیل رنگدانه سیاه باعث حساسیت پوست می‌شوند.

چرا نباید از ماسک سیاه استفاده کنیم؟

النا با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک‌های پزشکی و تعویض یا شستشوی مداوم آن تاکید کرد که در مورد استفاده کودکان از ماسک به شدت باید مراقب بود تا دچار آکنه یا التهابات پوستی نشوند.

شایع‌ترین علائم بیماری «کرونا» تب، خستگی و سرفه خشک است.

سایر علائم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پا است. این علائم معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علائم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

۲۳۳۲۷۱

کد خبر 1699278

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا