نگاهی به تیگارد X35‌ محصول دیار خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان + عکس


نگاهی به تیگارد X35‌ محصول دیار خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان + عکس

دیار خودرو که یکی از صنایع خودروسازی استان اصفهان محسوب می‌شود، با حضور همه جانبه خود در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 بازگشت مجدد خود را پس از چند...

دیار خودرو که یکی از صنایع خودروسازی استان اصفهان محسوب می‌شود، با حضور همه جانبه خود در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 بازگشت مجدد خود را پس از چند سال اعلام کرد. دیار خودرو علاوه بر شاسی بلند آفرودی بایک BJ40، کراس اوور شهری تیگارد X35 را نیز به نمایشگاه خودرو اصفهان آورده بود.

تیگارد X35‌ در حقیقت محصولی از بایک است و در ایران با همکاری جوینت ونچر ایجاد شده بین بایک و دیار خودرو مونتاژ می‌شود. نام این جوینت ونچر سانیار موتور پارسیان است و محصولات این شرکت با نام تجاری تیگارد به بازار عرضه می‌شوند.

تیگارد X35 یک کراس‌اوور شهری است و در سگمنت خودروهایی همچون جک S3 یا ام وی ام X22 قرار می‌گیرد. یکی از مزایای مهم تیگارد X35‌ برای مشتریان ایرانی، کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه انکپ چین است که این کراس‌اوور اقتصادی را به محصولی ایمن برای استفاده کاربران تبدیل می‌کند. از سوی دیگر تیگارد X35‌ طراحی زیبا و قابل قبولی دارد و برخلاف بسیاری از خودروهای اقتصادی چینی، ناهماهنگی‌های کمتری در ظاهر آن به چشم می‌خورد.

نگاهی به تیگارد X35‌ محصول دیار خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان + عکستیگارد X35‌

برای تامین نیروی تیگارد X35‌ از موتور 1.5 لیتری توربو با 147 اسب‌بخار بهره می‌برد. گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. بنابراین با یک رقیب جدید و جدی در محدوده قیمتی کراس‌اوورهای کوچک مواجه هستیم که از نظر قوای فنی بر رقبای نزدیک خود یعنی ام وی ام X22 پرو و جک S3‌ برتری دارد. بنابراین به نظر می‌رسد که با این قوای فنی، رقیب اصلی تیگارد X35‌ در بازار ایران ام وی ام X33S خواهد بود.

تیگارد X35‌ از نظر امکانات رفاهی نیز به خوبی مجهز است. از جمله تجهیزات این کراس‌اوور شهری می‌توان به این موارد اشاره کرد: سقف پانورامیک با سانروف برقی، استارتر دکمه‌ای، چراغ‌های روشنایی در روز، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، فرمان برقی، کروزکنترل، نمایشگر 8 اینچی لمسی مرکزی، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، سنسورهای پاک و دوربین دنده عقب، ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS، EBD، کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر