قیمت سری شیائومی 13 احتمالاً نسبت‌به سری شیائومی 12 به‌میزان درخورتوجهی افزایش می‌یابد


قیمت سری شیائومی 13 احتمالاً نسبت‌به سری شیائومی 12 به‌میزان درخورتوجهی افزایش می‌یابد

به‌نظر می‌رسد شیائومی تصمیم گرفته است قیمت گوشی‌های هوشمند سری شیائومی ۱۳ را نسبت به نسل قبلی این محصولات یعنی خانواده‌ی شیائومی ۱۲ افزایش دهد که البته توجیهاتی برای این افزایش قیمت وجود دارد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است شیائومی قصد دارد سری جدید پرچم‌داران خود موسوم به شیائومی ۱۳ را با قیمت بیشتر نسبت به سری شیائومی ۱۲ عرضه کند. اکنون یکی از افشاگران قابل‌اعتماد خبرهای فناوری به نام DigitalChatStation، توجیهاتی را برای برچسب‌های قیمتی سنگین نسل بعدی گوشی‌های رده‌بالای شرکت چینی ارائه داده است.

به گزارش Notebookcheck، قیمت سری شیائومی ۱۳ احتمالاً نسبت به نسل قبلی این گوشی‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. درحالی‌که شیائومی ۱۲ معمولی در چین با برچسب ۵۱۷ دلاری عرضه می‌شود، اما احتمال دارد مدل پایه‌ی نسل بعدی این دستگاه با قیمتی درحدود ۶۲۹ دلار روانه‌ی بازار شود.

چنین افزایش قیمتی درطول یک‌سال باعث شده است بسیاری از مشتریان و طرفداران شیائومی در شبکه‌های اجتماعی شکایت‌هایی را مطرح کنند، زیرا سری شیائومی ۱۲ درسال گذشته با مشخصات سخت‌افزاری بسیار قدرتمند و قیمت‌های فوق‌العاده رقابتی عرضه شدند.

بااین‌حال، DigitalChatStation یکی از دلایل افزایش قیمت نسل بعدی پرچم‌داران شیائومی را، نرخ‌های نامطلوب ارز عنوان کرده است. این افشاگر همچنین مدعی شده است که سری شیائومی ۱۳ با رابط‌کاربری MIUI 14، از قدرت سخت‌افزاری بسیار بالاتری نسبت به شیائومی ۱۲ بهره خواهند برد. طبق شایعات و گزارش‌های اخیر، خانواده‌ی شیائومی ۱۳ با تراشه‌ی پرچم‌دار جدید کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 و دوربین تله‌فوتو ساخته شده با همکاری لایکا عرضه خواهند شد. به‌هرحال این توجیهات باعث نمی‌شود که قیمت ۷۹۹ دلاری آیفون ۱۳ را فراموش کنیم. شایان‌ذکر است اپل مدل پایه‌ی آیفون ۱۴ را نیز با همان برچسب قیمت مشابه نسل قبلی این گوشی روانه‌ی بازار کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش