شیخ نعیم قاسم: بهبود اوضاع لبنان در گرو انتخاب رئیس جمهور است


شیخ نعیم قاسم: بهبود اوضاع لبنان در گرو انتخاب رئیس جمهور است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که بهبود اوضاع اقتصادی این کشور در گرو انتخاب رئیس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که بهبود اوضاع اقتصادی این کشور در گرو انتخاب رئیس جمهور است.

وی افزود، اگر رئیس جمهور انتخاب نشود، نمی توان اوضاع اقتصادی و اجتماعی را تغییر داد و برنامه بهبود اوضاع در این کشور را پیاده کرد زیرا برای آغاز اصلاحات و همچنین نجات کشور انتخاب رئیس جمهور الزامی است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد که تمام فراکسیون ها مسئول انتخاب رئیس جمهور هستند و هیچ کس این مسئولیت را تنها برگردن حزب الله نمی داند.

معاون جنبش حزب الله لبنان عنوان کرد که ما تعداد مشخصی در پارلمان داریم و به همین اندازه در انتخاب رئیس جمهور تاثیر می گذاریم، فراکسیون های دیگر نیز به اندازه تعداد خودشان تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: معلوم شد که هیچ اکثریتی در هیچ یک از جناح های سیاسی وجود ندارد و کسانی که ادعا می کردند ۶۷ نماینده دارند، متوهم بودند و توهم این را داشتند که خودشان و گزینه هایشان نزد نمایندگان جدید و مستقل مقبولیت دارد.

نعیم قاسم تاکید کرد که هیچ فراکسیونی توان پایان دادن به این مساله را ندارد و ما خواستار ایجاد توافق میان کسانی شدیم که با هم اختلاف نظر دارند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تصرح کرد: دادن رای سفید به معنای نرسیدن به حد نصاب است و اسامی برخی کاندیداها که مطرح شد مانع رسیدن به توافق می شوند و خودشان هم می دانند که این افراد پیروز نخواهند شد و پروژه سیاسی آنها علیه منافع لبنان است.

وی گفت: اگر مساله مقاومت مورد اختلاف است آن را از طریق گفتگو حل کنیم تا با مشارکت تمام لبنانی ها رئیس جمهوری روی کار بیابد که قدرت نجات کشور در زمینه اقتصادی را داشته باشد.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: با توجه به اینکه همه بر اولویت موضوع اقتصادی و مبارزه با فساد توافق نظر داریم، مسائل مورد اختلاف دیگر را باید از طریق گفتگو حل کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403