سهم 12 درصدی بورس از مبادله برق کشور


دنیای‌اقتصاد: سخنگوی صنعت برق گفت: نسبت به سال گذشته که ۹درصد مبادله بورسی وجود داشت، اکنون ۳درصد سهم بیشتری از برق کل کشور از طریق بورس مبادله شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خصوصی بودن شرکت‌هایی نظیر نفت، برق و... همواره مساله چالش‌برانگیزی بوده؛ چرا که برخی از شرکت‌ها به‌جای واگذاری به بخش خصوصی، خصولتی شده‌‌‌اند، اما مشخص نیست چه میزان از برق کشور ما از طریق بورس تامین می‌شود. مصطفی رجبی‌مشهدی در خصوص این موضوع می‌‌‌گوید: اکنون ۱۲‌درصد از برق کشور از طریق بورس و قراردادهای دوجانبه ارائه می‌شود و تقریبا نسبت به سال گذشته که ۹‌درصد بوده، توانسته‌‌‌ایم ۳‌درصد سهم بیشتری از کل برق کشور را از طریق بورس مبادله کنیم. وی افزود: برخی از نیروگاه‌‌‌ها که فروشنده برق به شمار می‌روند، بورسی هستند و مردم می‌‌‌توانند از طریق بورس، سهامدار شرکت‌های تولیدکننده برق باشند و در این عرصه مشارکت کنند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: دولت به دنبال این است که نقش خود را در خرید و فروش برق به حداقل برساند و در واقع شبکه برق و پایداری شبکه‌‌‌های برق را داشته باشد، از این طریق مصرف‌کننده و تولیدکننده برق می‌‌‌توانند با یکدیگر به‌طورمستقیم مبادله کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در