کولبا: شواهدی موجود است که موشک سقوط کرده در لهستان اوکراینی نیست


کولبا: شواهدی موجود است که موشک سقوط کرده در لهستان اوکراینی نیست

کولبا: شواهدی موجود است که موشک سقوط کرده در لهستان اوکراینی نیست

کولبا بیان کرد که نیروهای مسلح اوکراین شواهدی در دست دارند که نشان می‌دهد موشکی که در لهستان سقوط کرد، اوکراینی نبوده است
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری کولبا، رئیس وزارت امور خارجه اوکراین در مصاحبه با روزنامه فرانسوی پاریسین تاکید می کند که کی یف شواهدی دارد که نشان می‌دهد موشکی که در لهستان افتاد اوکراینی نبوده است.
این دیپلمات گفت: "ما الفاظ سیاسی شنیده ایم که این یک موشک ضدهوایی اوکراینی بوده است، اما شواهدی ندیده ایم. ارتش ما اطلاعاتی دارد که این موشک ما نیست."
کی یف برای "تبادل قطعات" آماده است، پس از آن، به گفته کولبا، اوکراین و غرب "به یک نتیجه مشترک خواهند رسید."
به گفته وزیر امور خارجه اوکراین، کی یف "بسیار آشکار" همراه با سرویس های لهستانی در تحقیقات شرکت می کند.
شامگاه 15 نوامبر، رسانه های لهستانی از سقوط دو موشک در منطقه لوبلین در مرز اوکراین خبر دادند. بر اثر این حادثه دو نفر جان باختند.
در ابتدا، در ورشو اعلام کردند که موشک روسی است. با این حال، آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان بعداً گفت که او هیچ مدرکی دال بر ارتباط موشک سقوط کرده با مسکو ندارد. وی در عین حال به "احتمال زیاد" که این موشک متعلق به پدافند هوایی اوکراین است اشاره کرد. ناتو داده های مشابهی را اعلام کرد.
© Photo / Polski Serwis PożarniczyНа месте предполагаемого происшествия в районе населенного пункта Пшеводув, Польша
کولبا: شواهدی موجود است که موشک سقوط کرده در لهستان اوکراینی نیست
На месте предполагаемого происшествия в районе населенного пункта Пшеводув, Польша
© Photo / Polski Serwis Pożarniczy
ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در توضیح این حادثه گفت که این موضوع در مورد موشک‌های روسی است. او مسکو را به حمله به لهستان متهم کرد و این حادثه را تشدید کرد. او بعداً تأکید کرد که هیچ شکی ندارد که کشورش در این اتفاق دست نداشته است. با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در پاسخ به سخنان زلنسکی، خاطرنشان کرد که آنها نمی توانند به عنوان مدرکی دال بر عدم دخالت کیف در وضعیت اضطراری باشند.
بعدها، رهبر اوکراین گفت که کشورش اطلاعات دقیقی در اختیار ندارد که موشک آن در شرق لهستان سقوط کرده است. وی در عین حال اعتراف کرد که پدافند هوایی اوکراین در زمان وقوع حادثه در حال فعالیت بوده است.
وزارت دفاع روسیه نیز به نوبه خود تاکید کرد که در آن روز هیچ حمله ای به اهدافی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان انجام نشده است. این وزارتخانه اظهارات رسانه ها مبنی بر دخالت مسکو در این حادثه را یک تحریک عمدی خواند. همانطور که در وزارت دفاع اشاره شد، عکس‌های منتشر شده در لهستان از محل حادثه به صراحت نشان می‌دهد که قطعات موشک سامانه دفاع هوایی اس-300 اوکراین در آنجا سقوط کرده است.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره "حادثه موشکی" ابراز اطمینان کرد که تحقیقات بی‌طرفانه و انتشار نتایج آن، این اقدام تحریک‌آمیز را افشا خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان