وزارت خارجه روسیه : آمریکا و متحدانش رقبای خود را به عنوان دولت حامی تروریسم می نامند


وزارت خارجه روسیه : آمریکا و متحدانش رقبای خود را به عنوان  دولت حامی تروریسم  می نامند

وزارت خارجه روسیه : آمریکا و متحدانش رقبای خود را به عنوان "دولت حامی تروریسم" می نامند

به گزارش اسپوتنیک، اولگ سیرومولوتف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که غرب به رهبری ایالات متحده از برچسب هایی به سبک "دولت حامی تروریسم " برای تعیین رقبای نامطلوب خود استفاده می کند.
در پاسخ معاون وزیر که در سایت وزارت خارجه روسیه در رابطه با تصویب قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در مورد روسیه منتشر شده، گفته شده است که "دقیقا کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده از برچسب هایی مانند " دولت تروریستی "، "رژیم تروریستی" یا "دولت حامی تروریسم" برای تعیین رقبای نامطلوب خود استفاده می کنند تا این گونه به اقدامات قهری یک جانبه علیه آنها که مغایر با اصل برابری حاکمیتی است، مشروعیت بخشند.
سیرومولوتوف یادآور شد که "تنها شورای امنیت سازمان ملل اختیار انحصاری برای اعمال اقدامات قهری علیه یک کشور مستقل را دارد."
وی افزود:"به نوبه خود، ما همیشه خطی را در مورد لزوم پایبندی به منشور سازمان ملل و غیرقانونی بودن اقدامات قهری یک جانبه درروابط بین الملل دنبال می کنیم."
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه معتقد است که "تروریسم، به عنوان یک جرم مشترک، مستلزم مسئولیت کیفری فردی است." سیرومولوتوف توضیح داد: "در نتیجه، تنها افراد خاص (و نه دولت‌ها) درگیر در تروریسم می‌توانند مشمول این جنایت باشند و طبق قوانین کیفری تحت تعقیب قرار گیرند.
او به این واقعیت توجه کرد که دکترین” مسئولیت کیفری دولت‌ها” بحثی که پس از جنگ جهانی اول توسط برخی حقوق دانان بین المللی حاشیه ای مطرح شد، نه در حقوق بین الملل مدرن و نه حقوق تاریخی شناخته شده است.
معاون وزارت خارجه روسیه در پایان گفت: "بر این اساس، ما معتقدیم که پیروی از رویکردهای ضد حقوقی دیگران اشتباه است. ما مانند ناقضان قوانین بین المللی نخواهیم بود."
روز چهارشنبه، پارلمان اروپا از نظر حقوقی قطعنامه غیرملزمی را صادر کرد که در آن روسیه را به دلیل عملیات نظامی در اوکراین به عنوان "دولت حامی تروریسم" به رسمیت شناخت. در حال حاضر، اتحادیه اروپا هیچ چارچوب قانونی برای فهرست کردن کشورها به عنوان کشورهای حامی تروریسم ندارد. همزمان، اتحادیه اروپا از سال 2016 رژیمی را معرفی کرده است که به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد به دلیل حمایت از تروریسم در فهرست تحریم‌های شخصی قرار گیرند. این لیست ها امروز شامل 13 فرد و 4 سازمان از جمله داعش و القاعده(در روسیه به عنوان سازمانهای تروریستی از آنها یاد می شود) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر