جایگزینی طلا بجای دلار در تبادلات نفتی


جایگزینی طلا بجای دلار در تبادلات نفتی

دولت غنا تصمیم گرفته است در تبادلات نفتی، دلار را از سامانه مالی خود کنار بگذارد و ذخایر طلای این کشور را جایگزین آن کند.

جایگزینی طلا بجای دلار در تبادلات نفتی

به گزارش راهبرد معاصر، دولت غنا قصد دارد سیاست جدیدی را اتخاذ کند که بر اساس آن طلا به جای دلار آمریکا برای خرید‌های نفتی استفاده شود.

به گزارش راشاتودی، دولت غنا در حال مذاکره برای اتخاذ سیاست تازه‌ای است که طلای این کشور به جای دلار آمریکا در خرید فراورده‌های نفتی به کار رود. تهاتر طلای استخراجی با نفت، یکی از مهم‌ترین تغییرات سیاست گذاری در غنا از زمان استقلال این کشور است.

این تصمیم با هدف حفظ ذخایر ارزی غنا صورت گرفته است چرا که تبادلات نفتی با دلار موجب تضعیف پول این کشور شده است. پرداخت پول با استفاده از طلا موجب تثبیت وضعیت ارز می‌شود چرا که خرده فروشان نفتی دیگر لازم نیست معاملات خود را با تبادل دلار انجام دهند.

کریس هارت، تحلیل گر طلا و ارز جهانی در آفریقای جنوبی می‌گوید این ابتکار دولت غنا نشان می‌دهد تجارت بین المللی منحصرا بر پایه دلار دیگر نمی‌تواند مانند سابق برای همگان اثربخش باشد. مورد غنا یکی از آن موارد است. استفاده از دلار در معاملات موجب حمایت از آن و کمک به آن می‌شود. تصمیم غنا بسیار مهم و مناسب است. مقامات غنا می‌گویند دیگر دلار مناسب کار ما نیست. خصوصا که رقبایی مانند رمزارز وجود دارند. آن‌ها می‌گویند جایگزین‌هایی مثل بیت کوین برای دلار وجود دارد و طلا نیز می‌تواند به عنوان یک ابزار پولی به کار رود./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود