پس لرزه های تصویب یک قطعنامه علیه ایران


پس لرزه های تصویب یک قطعنامه علیه ایران

اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، واکنش ها به قطعنامه جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران، تحلیل ها از اعتراضات اخیر و ... از خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است.

قطعنامه جدید علیه ایران

روز پنج شنبه بود که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند. تصویب این قطعنامه به معنای موافقت این شورا با ایجاد یک «هیأت حقیقت‌یاب» درباره ادعاها در خصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در اعتراضات اخیر است.

تصویب این قطعنامه واکنش های زیادی را در پی داشت. بر همین اساس، حسین امیرعبداللهیان در توئیتی نوشت:« اکنون آنها ریاکارانه از سازوکارهای حقوق بشر سوءاستفاده می‌کنند تا بیشتر از قبل اقدامات ضد حقوق بشری را علیه مردم ما انجام دهند و همه اینها به نام «همبستگی» دروغین با ایرانیان.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم در توئیتی نوشت:« شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جلسه ویژه‌ای برای رسیدگی به آنچه "وضعیت حقوق بشر در ایران" خوانده برگزار کرد. ما به حمایت از مردم ایران ادامه می‌دهیم و کسانی که به سرکوب مردم می‌پردازند، مواخذه خواهند شد.»

همچنین، سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین، در پی تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حقوق بشر، در توئیتی نوشت:« سازمان ملل تحت سلطه رژیم‌هایی غربی است که در تسلیحات شیمیایی برای استفاده علیه ایران در اختیار صدام قرار دادند. رژیم‌هایی که میزبان گروهک‌های تروریستی ضدایرانی مانند مجاهدین خلق هستند. رژیم‌هایی که تحریم‌های فشار حداکثری علیه شهروندان ایرانی اعمال می‌کنند. ایران این جنایتکاران را نادیده خواهد گرفت.»

ابراهیم رئیسی هم با نخست وزیر مالزی بعد از رای ممتنع به قطعنامه علیه ایران گفتگو کرد.

رنجش رهبر انقلاب از کشته شدن افراد بی‌گناه در سیستان و بلوچستان

بیش از دو ماه از شروع ناآرامی ها و اعتراضات در کشور می گذرد. بر همین اساس، سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، با بیان اینکه دشمنان این کشور در ماه‌ها قبل به واسطه فضای مجازی ذهن و چشم جوانان این کشور را غصب کردند تا بتوانند بساطی را به وجود بیاورند، گفت:« این بساط‌ها که هیچ، بساط‌های خیلی بزرگ‌تر از آن هم کوچک‌ترین ضربه‌ای به انقلاب اسلامی وارد نمی‌کند. مردم ما از فتنه‌های آخرالزمان ترس نداشته باشند، زیرا فتنه‌ها باعث می‌شود منافق از غیر منافق مشخص شود.»

سردار نقدی هم با بیان اینکه فریب خوردگانی که در اغتراضات اخیر کشورمان حضور داشتند، نباید از بازگشت دوباره آنان به آغوش انقلاب ناامید و مایوس بود، گفت:« با یک گفت و گوی منطقی می توان بخش زیادی از این افراد را به آغوش گرم انقلاب بازگرداند.»

حجت الاسلام حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران هم در خطبه های خود گفت:« در هفته گذشته هیاتی را رهبری به سیستان و بلوچستان اعزام کردند و بنده هم بودم. با گروه های مختلف مردم بحمدالله دیدار کردیم و مطالب علما و نخبگان و بخش های گوناگون را شنیدیم و با توجه به حوادث اخیر در استان و در جریان ناآرامی ها که در زاهدان رخ داده بود بخشی ازهموطنان ما کشته شده بودند و این اتفاق برای رهبر عزیزمان رنج‌آور بود. رهبری علاوه بر تدابیر استانی ایشان فرمود که هیات به استان برود و مسایل را ببیند و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند و طی یک هفته این کار انجام شد. ابراز شوق و شکر به درگاه خداوند را داریم به خاطر بلوغ سیاسی مردم در جریانات اخیر که واقعا انسان نمی داند چه بگوید و شما مردم دوست و دشمن را شگفت زده کردید. رهبر عزیز پایان بشارت فتنه انگیزی را دادند و این فتنه انگیزی ها جمع خواهد شد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا