عوارض رابطه جنسی زیاد؛ آیا حقیقت دارد؟


عوارض رابطه جنسی زیاد؛ آیا حقیقت دارد؟

تعریف رابطه جنسی مکرر متغیر است و اگر احساس خوبی داشته و درد نداشته باشد، رابطه جنسی در هر فرکانسی اشکالی ندارد. با این حال، نیاز داریم که عوارض رابطه جنسی زیاد را بررسی کنیم و ببینیم اصلاً به چه میزان و در چه شرایطی خود را نشان می‌دهند.

عوارض رابطه جنسی زیاد؛ آیا حقیقت دارد؟

تعداد دفعات رابطه جنسی ممکن در سال برای هر فردی متفاوت است و تا زمانی که هیچ عارضه‌ی نامطلوبی مانند درد را تجربه نکنید، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید رابطه جنسی داشته باشید. با این حال، اگر احساس ناراحتی، تورم، تحریک یا موارد دیگر را دارید، به بدن خود گوش دهید و استراحت کنید. به خواندن ادامه دهید تا با تمام عوارض رابطه جنسی زیاد آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: روش‌های نزدیکی در دوران عقد

در این مقاله می‌خوانید:

  • عوارض رابطه جنسی زیاد
  • جنبه روانشناختی رابطه جنسی زیاد

عوارض رابطه جنسی زیاد

در مورد عوارض رابطه جنسی زیاد، سوالات موازی بسیاری مطرح می‌شود که عبارتند از:

  • آیا ارضا شدن زیاد زن ضرر دارد؟
  • آیا هر روز رابطه داشتن ضرر دارد؟
  • آیا نزدیکی زیاد ضرر دارد؟

جواب این سوالات که همگی مرتبط با عوارض نزدیکی زیاد هستند را می‌توانید با خواندن بخش‌های زیر بگیرید:

عوارض رابطه جنسی زیاد؛ آیا حقیقت دارد؟

بیشتر بخوانید: نکات مهم بعد رابطه جنسی برای خانم‌ها که هیچکس به شما نگفته!

عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان

عوارض در زنان شامل تورم بیش از حد واژن و لابیا است.

اصلی‌ترین مورد از عوارض نزدیکی زیاد در زنان تورم بیش از حد واژن و لابیا است. در واقع، با تحریکات جنسی زیاد، خون بسیار زیادی در واژن و لابیا جمع می‌شود که این می‌تواند تورم و درد بیش از حدی را در حین تماس جنسی برای خانم‌ها ایجاد کند.
اگر پس از تماس جنسی دچار تورم و/یا درد واژن شدید، بر ادامه‌ی رابطه پافشاری نکنید و به خودتان استراحت دهید. اگر تورم بیش از حد به نظر می‌رسد، برای تسکین کمی کیسه یخ را امتحان کنید.

عوارض رابطه جنسی زیاد؛ آیا حقیقت دارد؟

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای رابطه جنسی در ۴۰ سالگی

عوارض رابطه جنسی زیاد در مردان

آلت تناسلی ممکن است دچار درد و تورم و کبودی شود.

مردان نیز مانند زنان ممکن است در صورت زیاده روی در این مورد دچار ناراحتی‌های مشابهی شوند. در واقع، آلت تناسلی نیز ممکن است مانند واژن و لابیای زن، دچار درد و تورم و کبودی شود. عارضه‌ی اضافه در مردان این است که احتمال دارد در ادرار کردن نیز دچار مشکل شوند.
علاوه بر این‌ها، مردانی که آلت تناسلی ضخیم‌ دارند، ممکن است در اثر رابطه جنسی زیاد، کشش بیش از حدی را در واژن زن ایجاد کنند که علاوه بر دردناک و ناراحت‌ کننده بودن آن ممکن است حتی باعث پارگی واژن نیز بشود.

عوارض رابطه جنسی زیاد؛ آیا حقیقت دارد؟

بیشتر بخوانید: رابطه (جنسی) زناشویی در صبح، چه فوایدی دارد؟

عوارض رابطه طولانی مدت

رابطه جنسی طولانی مدت می‌تواند باعث خشک شدن واژن شود.

رابطه جنسی طولانی مدت می‌تواند باعث خشک شدن و اختلال در روانکاری طبیعی واژن شود که اگر واژن خیلی خشک باشد، خودش می‌تواند اصطکاک و درد ایجاد کند. برای حل این عارضه باید از ادامه‌ی رابطه صرف نظر کنید. کمی به خودتان استراحت بدهید و سپس، دفعه‌ی بعد که رابطه جنسی دارید، از یک روان کننده‌ی واژن یا روغن نارگیل فوق بکر برای ایجاد رطوبت اضافی در واژن (هنگام رابطه جنسی طولانی مدت) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آیا رابطه زناشویی در بارداری ضرر دارد؟

هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، خطر ابتلا به عفونت‌های مثانه و واژن بیشتر می‌شود.

به طور کلی، هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، خطر ابتلا به عفونت‌های مثانه و واژن بیشتر می‌شود. از نظر پزشکی، این به دلیل اختلال در تعادل pH طبیعی واژن است و زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌های واژن و مقعد راه خود را به مثانه پیدا می‌کنند. البته برای جلوگیری از این امر می‌توانید پس از دخول جنسی با همسر خود، به تخلیه کردن مثانه‌ی خود عادت کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو، آیا واقعیت دارد؟

در برخی موارد، عوارض رابطه جنسی زیاد ممکن است نیاز به مراقبت‌های پزشکی نیز داشته باشد. اگر ترشحات غیرطبیعی، خونریزی غیرعادی یا مداوم، شواهدی از پارگی، درد همراه با ادرار یا درد مداوم فرج دارید، آن را توسط یک متخصص یا پزشک بررسی کنید اما اگر تنها چیزی که رابطه جنسی برای شما باقی گذاشته، احساس رضایت و شاید کمی خستگی است، دلیلی وجود ندارد که نتوانید رابطه‌ی خود را ادامه دهید.

عوارض رابطه جنسی زیاد؛ آیا حقیقت دارد؟

بیشتر بخوانید: درد ارضا نشدن در زنان، دانستنی‌های رابطه زناشویی

جنبه روانشناختی رابطه جنسی زیاد

مطمئن شوید که میزان رابطه جنسی شما همان چیزی است که هر دو از آن راضی هستید.

جدای از پتانسیل علائم جسمی ناخوشایند، باید جنبه روانشناختی رابطه جنسی بیش از حد را نیز بررسی کرد. اگر همسر شما مدام تقاضای رابطه جنسی داشته باشد و به میل و خواسته‌های شما بی‌توجهی کند، این می‌تواند باعث کناره گیری و رنجش شما شود.
در واقع، شما باید به طور منظم احساسات خود و همسرتان را چک کنید تا مطمئن شوید که میزان رابطه جنسی شما همان چیزی است که هر دو از آن راضی هستید.

بیشتر بخوانید: عوارض نداشتن رابطه جنسی؛ تکنیک‌هایی برای رابطه جنسی هیجان انگیز

علاوه بر این، استفاده از رابطه جنسی به عنوان راهی برای حل مشکلات در رابطه (به جای صحبت کردن در مورد آن‌ها) ممکن است راهی باشد که یک زوج به اشتباه آن را به کار می‌گیرند. در حالی که رابطه زناشویی منبع لذت و نشاط است و طبیعی است که انگیزه‌ی قوی برای انجام آن داشته باشید، اگر متوجه شوید که به دنبال رابطه جنسی اجباری هستید، ممکن است از رابطه جنسی به عنوان خروجی چیز دیگری استفاده کنید.

عوارض رابطه جنسی زیاد؛ آیا حقیقت دارد؟

بیشتر بخوانید: درصد لذت زن و مرد، مقایسه میل به رابطه زناشویی

این‌که چقدر رابطه جنسی دارید، کاملاً به خود شما بستگی دارد.

البته این فقط شما و همسرتان هستید که می‌توانید تعیین کنید آیا الگوهای جنسی شما به شکلی مشکل ساز در زندگی شما تداخل دارد یا خیر. ولی اگر کارهایی مانند تمیز کردن خانه، رفتن به سر کار یا رسیدگی به نیازهای اولیه‌ی خود برای داشتن رابطه جنسی انجام نمی‌شود، احتمالاً رابطه جنسی بیش از حد است.
در آخر، این‌که چقدر رابطه جنسی دارید، کاملاً به خود شما بستگی دارد. (چه به معنای روزانه، هفتگی، ماهانه یا اصلاً هرگز باشد.) وقتی صحبت از تناوب رابطه جنسی به میان می‌آید، هر فرد ترجیحات خود را دارد و زوج‌ها جزر و مد خود را پیدا خواهند کرد. تنها نکته‌ی مهم این است که با همسرتان در ارتباط بمانید و درباره‌ی امیال و خواسته‌های خود صادقانه صحبت کنید.

عوارض رابطه جنسی زیاد؛ آیا حقیقت دارد؟

بیشتر بخوانید: آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می‌شود؟

جمع‌بندی

عوارض رابطه جنسی زیاد شاید رواج چندانی نداشته باشد، اما غیرمحتمل هم نیست. به هر حال، اگر عارضه‌ی جانبی شما شدید باشد یا برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، احتمالاً باید با یک پزشک یا متخصص صحبت کنید. هم‌چنین، باید یاد بگیرید که بدن شما چگونه عمل می‌کند و تا چه اندازه برای رابطه جنسی ظرفیت دارد.

به کلینیک نی نی بان هم سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی