افشا و فروش شماره تماس 500 میلیون کاربر واتساپ از جمله هزاران ایرانی


افشا و فروش شماره تماس 500 میلیون کاربر واتساپ از جمله هزاران ایرانی

شماره تماس حدود نیم میلیارد از کاربران واتساپ که کاربران ایرانی را هم در برمی‌گیرد، لو رفته و به فروش گذاشته شده است.

افشا و فروش شماره تماس 500 میلیون کاربر واتساپ از جمله هزاران ایرانی

به گزارش راهبرد معاصر، گفته می‌شود شخصی شماره تلفن همراه نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر واتساپ را می‌فروشد، این در حالی است که واتساپ بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد. نمونه داده‌ای که توسط سایبرنیوز بررسی شده است احتمالاً صحت این موضوع را تأیید می‌کند. این مجموعه داده حاوی داده‌های کاربران واتساپ از ۸۴ کشور است.

بخش عظیم دیگری از شماره تلفن‌ها متعلق به شهروندان مصر (۴۵ میلیون)، ایتالیا (۳۵ میلیون)، عربستان سعودی (۲۹ میلیون)، فرانسه (۲۰ میلیون) و ترکیه (۲۰ میلیون) است.

همچنین گفته می‌شود که مجموعه داده برای فروش، نزدیک به ۱۰ میلیون شماره تلفن روسی و بیش از ۱۱ میلیون تلفن شهروندان بریتانیایی دارد.

گفتنی است در این میان بیش از ۳۰۰ هزار شماره هم متعلق به کاربران ایرانی است.

افشا و فروش شماره تماس 500 میلیون کاربر واتساپ از جمله هزاران ایرانی

از شماره تلفن‌های لو رفته می‌توان برای اهداف بازاریابی، فیشینگ، جعل هویت و کلاهبرداری استفاده کرد؛ بنابراین به کاربران توصیه می‌کنیم که مراقب هرگونه تماس با شماره‌های ناشناس، تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته باشند.

فروشنده این اطلاعات، نحوه به دست آوردن پایگاه داده را مشخص نکرد و به Cybernews اطمینان داد که تمام شماره‌های موجود در این نمونه متعلق به کاربران فعال WhatsApp است.

بنا بر اعلام سایبرنیوز، این رسانه با شرکت مادر واتساپ، متا تماس گرفته، اما پاسخی فوری دریافت نکرده است.

Mantas Sasnauskas، رئیس تیم تحقیقاتی Cybernews گفت: «در این عصر، همه ما ردپای دیجیتالی قابل توجهی از خود به جای می‌گذاریم - و غول‌های فناوری مانند متا باید همه اقدامات احتیاطی و ابزاری را برای محافظت از این داده‌ها انجام دهند؛ بنابراین شرکت‌ها باید گام‌های سخت‌گیرانه‌ای برای کاهش تهدیدات و جلوگیری از سوء استفاده از پلت‌فرم از نقطه‌نظر فنی بردارند.»

برای جلوگیری از درز اطلاعات شخصی، کاربران عادی باید شیوه‌های رایج امنیت داده‌ها را اتخاذ کنند. این شامل استفاده از VPN با کیفیت بالا و دریافت یک برنامه آنتی ویروس قابل اعتماد است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید