رابرت مالی: قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران اقدام غرب نبود


رابرت مالی: قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران اقدام غرب نبود

نماینده دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد، قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در رابطه با ایران، اقدام غرب علیه ایران نبوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد که قطعنامه روز پنج‌شنبه شورای حقوق بشر علیه ایران اقدام غرب نبوده است.

وی در پیام ادعایی خود شت: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران از سوی بیش از دو جین کشور از سراسر دنیا مورد حمایت قرار گرفت و برخلاف ادعای ایران، اقدامی غربی نبوده است.

درحالی که آمریکا کماکان به تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه خود علیه مردم ایران ادامه می‌دهد، راب مالی در ادامه مدعی شد: این قطعنامه، علیه ایران نیست بلکه قطعنامه‌ای در حمایت از مردم ایران و پاسخگو کردن کسانی است که حقوق اساسی‌شان را از آنها سلب می‌کنند.

راب مالی روز گذشته نیز با استقبال از صدور این قطعنامه در صفحه توییترش نوشت: شورای حقوق بشر سازمان ملل اولین جلسه ویژه‌اش را درباره ایران برای رسیدگی به وضعیت رو به وخامت حقوق بشر تشکیل داد. سرسختانه به تشکیل یک هیات حقیقت‌یاب برای مستندسازی موارد نقض حقوق بشر و پیگیری پاسخگو شدن مرتکبان آن رای داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه اظهاراتش علیه کشورمان نوشت: همان طور که نماینده آمریکا در این کمیسیون گفت، «مقامات ایران قادر نخواهند بود بدون این که شناخته شوند، مرتکب این سرکوب خشونت‌بار شوند. جامعه بین‌المللی نظاره‌گر است.

اظهارات مالی در پی این مطرح می‌شود که شب گذشته و در پی تشکیل جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی «وضعیت حقوق بشر» در ایران، قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل با ۲۵ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

تصویب این قطعنامه به معنای موافقت این شورا با ایجاد یک «هیأت حقیقت‌یاب» درباره ادعاها در خصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در اغتشاشات اخیر است.

آرژانتین، بنین، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، گابن، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، جمهوری کره، سومالی، اوکراین، انگلیس و آمریکا به قطعنامه ضدایرانی رای مثبت دادند.

کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده عربی و ازبسکتان رای ممتنع به این قطعنامه دادند و ارمنستان، چین، کوبا، اریتره، پاکستان و ونزوئلا مخالفت خود با این قطعنامه را ابراز کردند.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین درباره صدور این قطعنامه گفت: سازمان ملل تحت سلطه رژیم‌هایی غربی است که در تسلیحات شیمیایی برای استفاده علیه ایران در اختیار صدام قرار دادند.

مرندی در ادامه بیان کرد: رژیم‌هایی که میزبان گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی مانند مجاهدین خلق هستند. رژیم‌هایی که تحریم‌های فشار حداکثری علیه شهروندان ایرانی اعمال می‌کنند. ایران این جنایتکاران را نادیده خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر