ژاپن استراتژی وارد کردن ضربات تلافی جویانه را تدوین می کند


ژاپن استراتژی وارد کردن ضربات تلافی جویانه را تدوین می کند

استراتژی جدید ژاپن در خصوص وارد کردن ضربات تلافی جویانه به پایگاه های دشمن که در حال حاضر در داخل ائتلاف حاکم در این کشور مورد بحث است، شامل همکاری نزدیک با ایالات متحده آمریکا برای اجرای آن در صورت حمله خارجی است.

به گزارش اسپوتنیک این خبر را خبرگزاری کیودو به نقل از منابع آگاه منتشر کرده است. گفته می شود پیش نویس ابتکار سیاسی در مورد ضربات و حملات تلافی جویانه روز قبل در جلسه حزب لیبرال دموکرات ژاپن و حزب کومیتو که بخشی از ائتلاف حاکم است، مورد بحث قرار گرفت.
از جمله در نظر است که در صورت حمله دشمن، "هنگامی که امکانات حملات تلافی جویانه فعال شود، اطلاعاتی در مورد اهداف برای حملات تلافی جویانه و ارزیابی موفقیت اجرای آنها با ایالات متحده مبادله خواهد شد".
این خبرگزاری بخش‌هایی از این بحث ها را نقل کرده که در آنها خاطرنشان می شود: "ما تنها به توانایی ارتش آمریکا برای وارد کردن ضربات متکی نخواهیم بود.
شرکت کنندگان در بحث ها اذعان دارند که "با سطح کنونی توان دفاعی ژاپن، پاسخ کامل به حمله موشکی دشمن به تنهایی دشوار است." در این راستا، مقامات در حال بررسی امکان دستیابی به سامانه های موشکی ساخت خارجی به ویژه موشک های کروز آمریکایی تاماهاوک هستند.
در عین حال، این استراتژی بر نیاز به مشورت در مورد شرایط و اهداف حملات تلافی جویانه تأکید خواهد کرد.خبرگزاری کیودو گفت انتظار می رود، اهداف نظامی به عنوان اهداف احتمالی تعیین می شوند، اما "تعبیر ممکن است گسترده تر باشد و حملات به اهداف دیگر را نیز شامل شود."
فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، طی یک سخنرانی برنامه ای خود در اوایل اکتبر گفت که ژاپن همه گزینه ها را برای محافظت از مردم، از جمله احتمال حمله تلافی جویانه را بررسی خواهد کرد. قرار است مقامات ژاپن تا پایان سال 2022 سه سند به روز شده در حوزه دفاعی ارائه دهند: استراتژی امنیت ملی، هنجارهای برنامه دفاع ملی و برنامه میان مدت دفاع.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...