شهید حجازی یک الگو برای تمام بسیجیان است


 شهید حجازی  یک الگو برای تمام بسیجیان است

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح گفت: شهید حجازی یک بسیجی الگو است و تمام مصادیق و تعاریف حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری درباره یک فرد بسیجی در وجود این سردار وجود داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین بزرگداشت سردار حجازی بعدازظهر امروز با حضور سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی؛ دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح، سردار علی فدوی؛ جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار رضایی‌نژاد؛ جانشین فراجا، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایب رئیس شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهری در سالن ایران زمین واقع در ساختمان شماره 2 شورای شهر تهران برگزار شد.

سرلشکر رحیم صفوی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: این ایام را به همه بسیجیان مظلوم، مقتدر و مردم عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم یک بسیجی مومن و خردمند را نام ببریم باید به سردار شهید حجازی اشاره کنیم که یک بسیجی الگو محسوب می‌شدند و تمام فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و مصادیق و تعاریفی که در رابطه با بسیج داشته‌اند در وجود سردار شهید حجازی وجود داشت.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه در اصل 151 قانون اساسی به ظرفیت و اهمیت بسیج اشاره شده است، گفت: برای تمام جوانان خودمان و حتی مقاومت اسلامی انسانی را که می‌توانیم به عنوان الگو و فرد مخلص و توانمند در بسیج نام ببریم باید به افتخارات سردار شهید سید محمد حجازی اشاره کرد.

وی ادامه داد: به نظر بنده حقیر که بیش از 40 سال با سردار شهید حجازی کار کرده‌ام می‌توانم به سه شاخص مهم در زندگی این سردار بزرگ اشاره کنم که از آن جمله می‌توان به تفکر و اندیشه شهید حجازی، اخلاق و رفتار وی و همچنین عملکرد او اشاره کرد و شهید حجازی یک تفکر بسیجی داشت که بر اساس راهبرد و استراتژی که برای آن ترسیم کرده بود، حرکت می‌کرد و برای انواع توطئه‌های استکبار و همچنین دشمنان داخلی تفکری را طراحی کرده بود.

سرلشکر صفوی افزود: شهید حجازی بیش از زور بازو به اندیشه و تفکر اعتقاد داشت و در این مسیر حرکت می‌کرد و شهید حجازی ویژگی‌های منحصربفردی را در خانواده در جمع دوستان و همرزمان داشت. به طوریکه این شهید همیشه کم صحبت می‌کرد اما همیشه کار و تلاش زیادی را انجام می‌داد.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح با بیان اینکه در عمر پربرکت شهید حجازی مجاهدت‌های بی‌شماری انجام شده گفت: شهید حجازی دارای سمت‌های مختلفی در کشور بوده که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی مرکز آموزشی اصفهان و فرماندهی بسیج اشاره کرد که اوج دوران طلایی بسیج مقاومت در زمان فرماندهی سردار حجازی بود و پس از جابجایی سردار حجازی بسیج ضعیف شد.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران؛ رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا اظهار کرد: اگر بخواهیم خودمان و تاریخ مان زنده بماند، حتی اگر دین و مذهب و مکتب مان را کنار بگذاریم و یک ملی گرای صرف باشیم، باز هم می بایست یاد و نام شهدای مان را زنده نگاه داریم ‌که این در سایه ادامه و استمرار راه آنها است.

وی افزود: در دنیای پر آشوب امروز که دشمنان‌ کمر به نابودی ما بستند تا ما سر تسلیم فرود بیاوریم و همه توطئه‌های خود را عملی کردند تا ایران اسلامی نماند، ما می بایست نام و یاد شهدا و بعد از آن راه شهدا را ادامه دهیم. چرا که در کنار همه تجهیزات نظامی که به آن دست یافتیم و نشان دهنده قدرت ما است، سلاح شهادت برنده‌ترین سلاح ها است.

چمران اضافه کرد: اگر در شورا نامگذاری می کنیم، این کمترین و کوچکترین کاری است که انجام می دهیم و امیدواریم خداوند توفیق دهد در مسیر شهدا گام برداریم و مکتب و دین مان را زنده نگه داریم و آن را به دست امام زمان(عج) بسپاریم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!