هزاران نفر از بزرگترین کارخانه سازنده آیفون استعفا کردند


گفته می‌شود که به دنبال این اتفاق، ممکن است بیش از 30 درصد تولید برنامه‌ریزی شده ماه نوامبر اپل از بین برود. بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون متعلق به بزرگ‌ترین شرکت سازنده آیفون یعنی فاکسکان که در چین و شهر ژنگژو واقع شده، اخیراً با...

گفته می‌شود که به دنبال این اتفاق، ممکن است بیش از 30 درصد تولید برنامه‌ریزی شده ماه نوامبر اپل از بین برود.
هزاران نفر از بزرگترین کارخانه سازنده آیفون استعفا کردند
بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون متعلق به بزرگ‌ترین شرکت سازنده آیفون یعنی فاکسکان که در چین و شهر ژنگژو واقع شده، اخیراً با اعتراض گسترده کارگران خود به دلیل تأخیر در پرداخت پاداش‌ها مواجه شده بود. حالا گفته می‌شود که بیش از 20 هزار نیروی کار جدید این کارخانه به‌صورت دسته‌جمعی درخواست استعفا خودشان را ارائه کرده‌اند.
طبق گزارش‌های منتشر‌شده، در یک برآورد داخلی توضیح داده شده که با این استعفا دسته‌جمعی، ممکن است بیش از 30 درصد از تولید این کارخانه از بین برود، در حالی که تولید آیفون 14 در آستانه تعطیلات آخر سال بسیار کمتر از تقاضا است.
در حالی که هنوز بسیاری از نیروهای جدید فاکسکان از این شرکت ناراضی هستند، فاکسکان برای هر کسی که می‌خواهد شغل خود را ترک کند، پرداختی معادل یک تا دو ماه حقوق (1400 دلار) را ارائه می‌کند. رویترز در گزارش خود گفته بیش از 20 هزار کارگر از این فرصت استفاده کرده و استعفا کرده‌اند.
تأثیر استعفا کارمندان فاکسکان روی تولید آیفون 14
در مورد تأثیر خروج دسته‌جمعی کارگران فاکسکان روی تولید آیفون 14، گزارش‌های ضد و نقیضی وجود دارد.
یکی از کارمندان ادعا کرده است که «این حادثه تأثیر زیادی بر وجهه عمومی ما داشته، اما تأثیر کمی روی قابلیت‌های ما دارد.» در واقع به گفته او، هیچ یک از کارمندان جدید هنوز روی خط تولید اصلی مشغول به کار نبوده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که این یک جنبه فنی است و توان فعلی ممکن است تحت تأثیر قرار نگیرد، اما باید انتظار تأثیر عمده‌ای بر توان برنامه‌ریزی اپل درباره آیفون 14 را داشت.
یکی از منابع دیگر به تخمین داخلی اشاره کرده که طبق آن، بیش از 30 درصد تولید برنامه‌ریزی شده ماه نوامبر ممکن است از بین برود.
اپل قبلاً هشدار داده بود که در دسترس بودن آیفون 14 پرو در طول دوره فروش مهم تعطیلات «بسیار محدود» خواهد بود و فاکسکان نیز به‌طور مشابه هشدار داده بود که رشد درآمد آن معکوس خواهد شد. اتفاقات اخیر احتمالاً اوضاع را بسیار بدتر خواهد کرد. باید دید در آینده وضعیت عرضه و تقاضا گوشی‌های آیفون 14 چگونه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟