سیل جده فساد را نمایان ساخت/ شهر غرق شده و جشنها برپاست


سیل جده فساد را نمایان ساخت/ شهر غرق شده و جشنها برپاست

کاربران عربستانی در شبکه های اجتماعی با اشاره به جاری شدن سیل در جده و آثار ویرانگر آن به شدت به بن سلمان تاختند.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: روز پنجشنبه برخی از محله‌های شهر جده شاهد بارندگی‌های سیل آسا بود که بر اثر آن، معابر دچار آبگرفتگی شدید و افراد زیادی در این مناطق گرفتار سیلاب و رواب آب شدند. جاده‌های اصلی مسدود و با ترافیک چندین‌ ساعته مواجه شد و سیلاب‌ها وارد محله‌های مسکونی مانند النزهه و الزهرا و غیره شدند. کلیپ‌های ویدئویی از میزان تخریب بالای محله‌ها و زیر آب رفتن و همراه سیل رفتن تعداد زیادی خودرو را نشان می‌دهد.

در یکی از ویدئوها، تعدادی خودرو که در میان سیل بین خانه‌ها حرکت می‌کنند، دیده می شود.

هزاران عربستانی با راه اندازی هشتگ «جده در حال غرق شدن» در توئیتر با تشبیه سیل‌هایی که به تازگی مناطق وسیعی از عربستان را فراگرفته به فاجعه سال ۲۰۰۹، اعتراض خود را به دولت آل سعود ابراز کردند.

فهد الغفیلی از کاربران عربستانی با انتشار سلسله توییتهایی اعلام کرد: جده غرق شد و ملک سلمان سکوت اختیار کرده است. چه کسی به هزاران شهروند غرامت می پردازد؟ چه کسی آنها را قانع می کند که دولت به فکر آنهاست؟ خانه ها در جده غرق شدند و این همه ساله تکرار می شود و مردم مجبور به کنار آمدن با آن هستند. نظام بن سلمان چند میلیارد هزینه برای محافلی می کند اما شبکه های آب و فاضلاب را درست نمی کند.

سیل جده فساد را نمایان ساخت/ شهر غرق شده و جشنها برپاست

وی در تویتیی نوشته است: عربستانی ها ناراحت نباشید اگر شهرهای شما غرق شود، مراسم و جشن های ریاض پابرجاست.

«ترکی الشلهوب» در توییتی نوشت: سیل جده فساد را نمایان ساخت و شکست بن سلمان و نظام او را آشکار کرد. بن سلمان می خواهد که آرمان شهری بسازد اما توان مصون نگه داشتن جده در برابر سیل را ندارد.

سیل جده فساد را نمایان ساخت/ شهر غرق شده و جشنها برپاست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403