آلمان؛ جنایتکارشیمیایی دیروز، میرزابنویس قطعنامه‌ ضدایرانی امروز!


آلمان؛ جنایتکارشیمیایی دیروز، میرزابنویس قطعنامه‌ ضدایرانی امروز!

اقدامات خصمانه‌ی اخیر «رژیم برلین» در راستای ایفای نقش در پازل فشار حداکثری غرب علیه کشورمان، یادآور روزهایی است که با تسلیح صدام به سلاح‌های شیمیایی، علیه ملت ایران مرتکب جنایت شدند.

خبرگزاری مهر، گروه سیاست- محمد مهاجرانی: پس از آنکه کشورهای غربی ذیل اعمال فشار حداکثری خود علیه ملت ایران هفته‌ها با ریختن بنزین در آتش اغتشاشات اخیر ایران دمیدند، اکنون توپ را در زمین سازوکارهای ناعادلانه‎ی دیپلماتیک و حقوقی خود انداختند تا همچنان بتوانند از بساط بلوا و آشوب تحمیلی خود علیه ایران، اهرم‌های فشار جدید برداشت کنند.

در هفته‌های اخیر چند کشور غربی به سردمداری ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه انگلیس) در خط مقدم جنگی ترکیبی و تولید سناریوهای ساختگی به جهت نمایش چهره‌ی دروغین از واقعیت ایران هستند.

در همین راستا در هفته‌ی گذشته (چهارشنبه ۳ آذرماه) شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بهانه اغتشاشات در ایران قطعنامه‌ای درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند.

آلمان؛ جنایتکارشیمیایی دیروز، میرزابنویس قطعنامه‌ ضدایرانی امروز!

با تصویب قطعنامه پیشنهادی آلمان و ایسلند، شورای حقوق بشر کمیته‌ای حقیقت یاب برای بررسی درباره ادعاهای نقض حقوق بشر از سوی تهران در اغتشاشات اخیر، تشکیل خواهد داد. این قطعنامه با ۲۵ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان ۶ کشوری بودند که به این قطعنامه رأی منفی دادند. کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان به قطعنامه رأی ممتنع داده‌اند.

آلمان در نقش میرزابنویس قطعنامه‌های غرب علیه ملت ایران

«آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان پس از تصویب قطعنامه ضمن اشاره به نقش کشورش در تصویب، آن را در راستای تحقق عدالت برای مردم ایران دانست!

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا از تصویب قطعنامه ضدایرانی حقوق بشری در ژنو استقبال کرد و در تداوم حمایت از ناآرامی‌ها و اغتشاشات در ایران، مدعی حمایت از ایرانیان شد.

پس از این اقدام خصمانه که بازی‌سازی آلمان صورت گرفت، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «رژیم برلین» به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی سلاح شیمیایی صدام بر علیه مردم ایران و دیگر فرصت طلبان، سال‌ها است با تحریم‌های ناعادلانه و غیرانسانی خود، نقض گسترده حقوق بشر را انجام داده‌اند.

امیرعبداللهیان: اقدامات ضدحقوق بشری غرب به نام همبستگی دروغین با ایرانیان است

وی افزود: اکنون آن‌ها ریاکارانه از سازوکارهای «حقوق بشر» سو استفاده می‌کنند تا بیشتر از قبل اقدامات ضدحقوق بشری را علیه مردم ما انجام دهند، و همه این‌ها به نام همبستگی دروغین با ایرانیان است.

همچنین وزارت امور خارجه کشورمان نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن عدم به رسمیت شناختن این قطعنامه تاکید کرد: مایه تأسف بسیار است که شورای حقوق بشر برای تأمین منافع کوتاه مدت تعداد معدودی از کشورها یک بار دیگر مورد سو استفاده قرار گرفته است.

آلمان؛ جنایتکارشیمیایی دیروز، میرزابنویس قطعنامه‌ ضدایرانی امروز!

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است: بی تردید اقدام رژیم آلمان و سایر بانیان نشست ویژه شورای حقوق بشر یک خطای تاریخی و منبعث از اهداف سیاسی چند بعدی بوده است. دولت آلمان و برخی از دولت‌های غربی سهیم در ارائه این قطعنامه، بر مبنای محاسبات اشتباه و تحت فشار لابی‌های سیاسی خاص و خبرسازی‌های دروغین برخی رسانه‌های معلوم الحال ضدایرانی، دچار خطای راهبردی شده و گذر زمان نشان خواهد داد این کوته نگری سیاسی به ضرر منافع آنها تمام خواهد شد.

وزارت امور خارجه: کوته نگری سیاسی رژیم آلمان به ضرر منافع آنها تمام خواهد شد

وزارت امور خارجه کشورمان همچنین آورده است: جمهوری اسلامی ایران با توجه به وجود کمیته تخصصی تحقیق فوت خانم مهسا امینی و همچنین وجود کمیته ملی تحقیق متشکل از حقوق دانان و با مشارکت نمایندگان مستقل در ترکیب اصلی آن و در ارتباط با تحولات اخیر کشور، تشکیل هر گونه سازوکار جدید برای بررسی موضوعات دو ماه گذشته در ایران را غیرضروری و نقض حاکمیت ملی کشور دانسته و مأموریت محوله در این خصوص را به رسمیت نمی‌شناسد.

کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر ایران هم در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان آن را فریبکارانه دانست و تاکید کرد: «آلمان، همان کشوری است که رژیم صدام را به سلاح شیمیایی مجهز کرد و موجب شد ۱۳ هزار نفر، از جمله کودکان و زنان و از جمله در شهر کردنشین سردشت، جان خود را از دست بدهند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز مجروح شوند».

صدراعظم رژیم آلمان از اعمال تحریم بیشتر علیه ملت ایران خبر داد

اما اقدامات رژیم تندروی برلین علیه ملت ایران به این قطعنامه حقوق بشری اخیر خلاصه نمی‌شود و سردمداران سیاسی این کشور و صدر آن‌ها اولاف شولتز، صدراعظم این کشور در هفته‌های گذشته با طرح اظهاراتی ضد ایرانی گفت: ما می‌خواهیم فشار بر سپاه پاسداران ایران و رهبری سیاسی ایران را بیشتر کنیم.

البته کشورهای غربی عادت دارند که همواره برای اعمال فشار خود بهانه تراشی کنند و این اقدامات خصمانه علیه ملت‌های مستقل را پوشش‌های بزک شده روانه جامعه جهانی کنند. لیکن موضوعیت و هدف همه‌ی این تحریم‌ها در نهایت به ملت بزرگ ایران ختم می‌شود.

در همین راستا پیرامون تشدید رفتارهای خصمانه رژیم برلین علیه ملت ایران با ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین الملل و سفیر سابق کشورمان در ایتالیا به گفتگو پرداختیم.

ظهره‌وند در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بی‌درایت توصیف کردن صدراعظم آلمان گفت: مواضع خصمانه آلمان که در این روزهای اخیر از فرانسوی‌ها نیز پیشی گرفته است و می‌توان گفت که نقش پلیس بد را بازی می‌کنند به این خاطر است که یک نقشه راهی را با آمریکایی‌ها برای هجمه نرم و حملات نرم علیه ایران تبیین کردند که در این دو ماه شاهد آن بودیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد که آلمان در این پروژه در سطح داخلی ایران نقش مهمی داشتند و نقش آن‌ها در تراز بریتانیا بوده باشد. بنابراین برخورد و مقاومت ایران و خنثی سازی این تحرکات، عصبانیت آن‌ها را در پی داشته است. در یک مقطع بحث قطعنامه‌ی حقوق بشری را مطرح کردند و در مقطع دیگر قطعنامه‌ای هسته‌ای در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح شد.

آلمان؛ جنایتکارشیمیایی دیروز، میرزابنویس قطعنامه‌ ضدایرانی امروز!

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: موضع گیری وزیر خارجه‌ی آلمان در دفاع از اغتشاشات بی‌سابقه بود که بیانگر نقش پررنگ این کشور در جریان اغتشاشات است. به اعتقاد من ایران بایستی موضوع برخورد با آلمان را در دستور کار قرار دهد. چون این‌ها هزینه‌هایی که به ما تحمیل کردند و مسئولیت متوجه آن‌ها است و هزینه‌های انسانی و مادی به ما تحمیل کردند. به عبارتی همان نقشی را ایفا کردند که در هشت سال دفاع مقدس با در اختیار گذاشتن سلاح شیمیایی در اختیار صدام خسارات سنگینی را به نیروی انسانی ما زدند. متأسفانه دستگاه دیپلماسی وقت، این درایت را نداشت که با آلمان‌ها برخورد کند و باعث شد الان آلمان‌ها این گستاخی را پیدا کردند.

ظهره‌وند: آلمان‌ها به عنوان کوتوله سیاسی در اروپا مطرح هستند

وی در ادامه افزود: فراموش نکنیم آلمان‌ها که به عنوان کوتوله سیاسی در اروپا مطرح هستند، در سایه همکاری ایران و در اختیار گذاشتن دو ظرفیت بسیار مهم بین المللی از طرف کشورمان در مسئله صلح افغانستان و همچنین پذیرش عضویت آن‌ها در ۱+۵ به جای اینکه اینکه ممنون ما باشند که از این طریق توانستند ظرفیت سیاسی خود را بالا بیاورند و ارتقا ببخشند، نقش مخرب بازی می‌کنند و این نکته دیگری است که باید دستگاه دیپلماسی ما مد نظر داشته باشد.

در پایان می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد، رفتارهای خصمانه آلمان در هفته‌های اخیر شامل اعمال تحریم‌ها، تلاش برای صدور قطعنامه در مجامع بین‌المللی و تسهیل برای برگزاری تجمع ضد ایرانی شماری از وطن‌فروشان و اعضای منافقین در برلین، ناشی از سومحاسبه رژیم حاکم بر برلین در مناسبات سیاسی خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران، است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب