ادامه پیشنهادات توهین‌آمیز به هنرمندان پیشکسوت


ادامه پیشنهادات توهین‌آمیز به هنرمندان پیشکسوت

باس محبی پیشکسوت رادیو و تلویزیون به نکته‌ای اشاره می‌کند که پیش‌تر محمد فیلی و حتی اسماعیل سلطانیان و برخی پیشکسوتان دیگر نسبت به داستانِ‌ ادامه‌دارِ دستمزدهای توهین‌آمیز، گلایه داشتند.

ادامه پیشنهادات توهین‌آمیز به هنرمندان پیشکسوت

به گزارش راهبرد معاصر، داستانِ ناراحتی‌های هنرمندان پیشکسوت از خانه‌نشینی و عدم توجه به پیشنهاد دستمزدهای توهین‌آمیز رسیده است.

چند وقتِ پیش از محمد فیلی گفت‌وگویی منتشر شد که او از مصائب اجاره‌نشینی و مشکلات اقتصادی‌اش می‌گوید. قرار بود مشکلات خانه او برطرف شود اما هنوز این مشکلات پابرجاست. حتی به خاطر فضای خاصی که خانه فعلی دارد، مجبور شده به تنهایی زندگی کند و بچه‌های او هم سخت است بیایند و بروند. دامنه بی‌مهری‌ها به بازیگران پیشکسوت از جمله محمد فیلی به رفتار ناجوانمردانه برخی از تهیه‌کنندگان هم برمی‌گردد که به گفته او هنوز دستمزدهای چندین ساله‌شان را هم وصول نکرده‌اند.

چندی بعد در جریانِ گفت‌وگو و پیگیری حال و احوالِ اسماعیل سلطانیان، او از مردم خواست برایش دعا کنند. چرا که گوش او شنوایی خوبی ندارد، اما بهتر از قبل می‌تواند صحبت کند و منتظر است بیماری‌ها کنار بروند و دوباره جلوی دوربین حاضر شود. وقتی پایِ نوستالژی‌های تلویزیونی بنشینیم حتماً نام این بازیگر نجیب سینمای ایران به چشم می‌خورد. کسی که مدت‌هاست از او خبری نیست و خانه‌نشین است.

از گوشه و کنار خبر می‌رسد که کمتر به پیشکسوتان و هنرمندان تلاشگر سریال‌ها و فیلم‌های ماندگار تلویزیون و سینما توجه می‌شود. حتی صدایشان به جایی نمی‌رسد که حقّشان را از تهیه‌کنندگان بگیرند. و یا مدیران نمی‌دانند که بازیگران قدرتمند و کاربلد تلویزیون و سینما اصلاً کجا هستند و وقتی کار نمی‌کنند و خانه‌نشین شده‌اند از کدام منبع درآمد امرار معاش می‌کنند. امثالِ محمد فیلی با 50 سال سابقه هنری در تئاتر، سینما و تلویزیون، با چهره‌ای آشنا، هنوز تکلیف خانه‌اش روشن نیست. هنرمندانی که همیشه قدرتمندانه پای کارهای ارزشمند و فاخر بوده‌اند.

احتمالاً برخی از مسئولان ذیربط از حالِ بسیاری از هنرمندان پیشکسوت سینما و تلویزیون خبر ندارند که سال‌ها خانه‌نشین‌اند. آنقدر درباره اسماعیل سلطانیان و محمد کاسبی صحبت شد که برخی به منازل‌شان رفتند؛ اینکه کاری برایشان انجام شده باشد هنوز گزارشی بیرون نیامده است. اما حداقل پایِ درد و دل‌شان نشسته‌اند و شنیده‌اند.

این اتفاق برای خیلی‌ها نیفتاده که بعد از مرگ‌شان پیام‌های تسلیتی بیرون می‌آید. اما خیلی از پیشکسوتان هستند که سال‌ها می‌توانند در دنیای تصویر بدرخشند. جالب است وقتی پایِ توصیه‌ها و گلایه‌های امثال «محمد کاسبی» می‌نشینیم او هم نکاتی می‌گوید که دردآور است. نباید امثالِ این هنرمندان استخوان خردکرده دو سال دو سال منتظر کار خوب باشند.

همان‌طور که گفته شد بسیاری از پیشکسوتان امروز کنار گذاشته شدند یا برای نقش‌های فرعی و کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته قابل تأمل صحبت‌های عباس محبی پیشکسوت رادیو و تلویزیون است که پرده از یک واقعیت برمی‌دارد. او در گفت‌وگویی به این نکته اشاره کرده است: پیشنهادی به او شده که خیلی او را دلگیر کرده است؛ در واقع داستانِ پیشنهادهای توهین‌آمیز به هنرمندان پیشکسوت را او یادآوری کرد.

محبی درباره این پیشنهادهای توهین‌آمیز چنین می‌گوید: "برخی از این پیشنهاد آنقدر دلگیرکننده‌اند که روی‌مان نمی‌شود این ارقام را اعلام کنیم."

او همچنین اعتقاد دارد که شاید یکی از دلایلی که من و خیلی از پیشکسوتان دیگر امروز کاری در تلویزیون نداریم و سریال جدیدی از ما پخش نمی‌شود همین پیشنهادهای ناراحت‌کننده و البته فیلمنامه‌های ضعیف باشد./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت