تلویزیون‌های 75 اینچ برای استفاده در چه فضایی مناسب هستند؟


تلویزیون‌های 75 اینچ برای استفاده در چه فضایی مناسب هستند؟

وقتی شما تصمیم به خرید تلو‌یزیونی می‌گیرید، انتظارات و محل استفاده از آن را باید در نظر بگیرید. چراکه هر تلو‌یزیونی متناسب با سایز و امکانات آن برای محلی مناسب‌تر است. تلو‌یزیون 75 اینچ سونی ، در رده تلو‌یزیون‌های بزرگ قرار می‌گیرند. در...

وقتی شما تصمیم به خرید تلو‌یزیونی می‌گیرید، انتظارات و محل استفاده از آن را باید در نظر بگیرید. چراکه هر تلو‌یزیونی متناسب با سایز و امکانات آن برای محلی مناسب‌تر است. تلو‌یزیون 75 اینچ سونی ، در رده تلو‌یزیون‌های بزرگ قرار می‌گیرند.

در واقع تلو‌یزیون‌های بزرگ برای محیط‌های بزرگ با جمعیت بیش‌تر در نظر گرفته می‌شوند. گرچه قرارگیری یک تلو‌یزیون بزرگ در منزل جذاب است ولی باید فاکتورهایی را در نظر داشته باشید. اما شاید شما هم در تشخیص سایز مناسب تلو‌یزیون برای منزلتان دچار مشکل شده باشید یا ندانید تلو‌یزیون 75 اینچ سونی برای چه مکانی مناسب است. در ادامه قصد داریم در خصوص این موضوع بحث کنیم.

عوامل موثر بر انتخاب اندازه تلو‌یزیون

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که به فروشگاه محصولات دیجیتالی برای خرید تلو‌یزیون سونی می‌روید و مشاور مجموعه تلو‌یزیون‌های مختلف را برای شما توضیح داده و در نهایت 2 الی 3 تلو‌یزیون را به شما پیشنهاد می‌دهد. اکثر مردم تحت تاثیر پیشنهادات قرار می‌گیرند و محصول را خریداری می‌کنند. حال آنکه لازم است قبل از ارائه پیشنهاد از سمت مشاورین نکاتی را به آن‌ها گوشزد کنید.

دقت کنید شما باید تلو‌یزیونی خریداری کنید که متناسب با بودجه شما باشد. در کنار بودجه، کیفیت تصویری و صوتی محصول را نیز در نظر داشته باشید. اما شاید قبل از همه این‌ها لازم باشد که مشخص کنید تلو‌یزیون را قرار است برای چه فضایی استفاده کنید.

مسلما اندازه تلو‌یزیون مورد استفاده در یک اتاق با یک سالن بزرگ فرق دارد. استفاده از یک تلو‌یزیون کوچک برای یک سالن بزرگ باعث می‌شود که همه افراد نتوانند به‌خوبی تلو‌یزیون ببینند. همچنین باید توجه داشته باشید که به هر میزانی اتاق یا پذیرایی شما شلوغ‌تر باشد اندازه تلو‌یزیون مورد نیاز برای آن فضا بزرگ‌تر خواهد بود.

تلویزیون‌های 75 اینچ برای استفاده در چه فضایی مناسب هستند؟

انتخاب بهترین سایز و متراژ برای تلو‌یزیون

برای انتخاب بهترین سایز تلو‌یزیون برای فضا، لازم است که روش محاسبه آن را بیاموزیم. در یک فرمول مشخص می‌کند که چه تلو‌یزیون با چه اینچی برای محیط شما مناسب است.

در این صورت لازم است که فاصله تقریبی چشم تا تلو‌یزیون را به دست آورید، آنگاه آن را تبدیل به اینچ و سپس عدد حاصله را تقسیم بر سه کنید. عدد به دست آمده مقدار اینچ تقریبی تلو‌یزیون مناسب محیط شما را نشان می‌دهد.

برای مثال اگر فاصله شما تا تلو‌یزیون 3 متر باشد. این مقدار برابر با 118 اینچ است. حال این عدد را بر 3 تقسیم می‌کنیم تا مقدار اینچ تلو‌یزیون به دست آید. به طور تقریبی تلو‌یزیون مناسب برای این فضا، 40 اینچ است.

در نظر داشته باشید که اگر در فضا وسایل زیادی وجود دارد نیاز است که به مقدار اینچ حاصله مقداری اضافه کنید. اگر این مراحل را از آخر برای یک تلو‌یزیون 75 اینچی طی کنید خواهید دید که فاصله چشم تا پنل تلو‌یزیون باید حدود 6 متر باشد؛ به این صورت که اندازه مناسب تلو‌یزیون = 3 / فاصله چشم تا تلو‌یزیون بر حسب اینچ محاسبه می‌شود.

برای محاسبه متراژ مناسب برای تلو‌یزیون نیز این مراحل را به ترتیب طی کنید.

  • اینچ تلو‌یزیون را در ضرب در 54/2 کنید.
  • برای محاسبه حداقل متراژ عدد را در 2.5 ضرب کنید.
  • برای محاسبه حداکثر متراژ عدد را در 5 ضرب کنید.

نکته: دقت کنید عددی پایین‌تر از حداقل متراژ سبب می‌شود که دید پایینی نسبت به تلو‌یزیون داشته باشید.

تلویزیون‌های 75 اینچ برای استفاده در چه فضایی مناسب هستند؟

سخن پایانی

تلو‌یزیون‌های 75 اینچ در زمره تلو‌یزیون‌های بزرگ قرار می‌گیرند. تلو‌یزیون‌های این دسته معمولا با هدف تماشای گروهی فیلم یا بازی و سرگرمی طراحی شده‌اند. تماشای یک مسابقه فوتبال به همراه دوستان با تلو‌یزیون 75 اینچ بسیار لذت بخش و سرگرم کننده خواهد بود.

این تلو‌یزیون‌ها در برندهای مختلف در بازار عرضه می‌شوند. دقت داشته باشید هنگام خرید تلو‌یزیون 75 اینچ متراژ محل قرارگیری آن را در نظر بگیرد. همچنین به شاخصه‌های دیگر یک تلو‌یزیون خوب نیز توجه داشته باشید. حتما در کنار سایز مناسب، صدا و کیفیت تصویر را دقت کنید. چراکه اسپیکرهای تلو‌یزیون‌ها نیز متناسب با اندازه آن‌ها تعبیه خواهند شد و صدای تولیدی متناسب با متراژ محل است.

از همراهی شما صمیمانه متشکریم. امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات کافی در خصوص بهترین محل برای تلو‌یزیون 75 اینچی را در اختیارتان قرار داده باشد. برای اطلاع بیشتر درمورد مشخصات و قیمت تلو‌یزیون 75 اینچ سونی با کارشناسان خانه سونی در ارتباط باشید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟