نوسازی محله نفرآباد در مرحله اقدام است/ عدم به‌روزرسانی سامانه شفافیت شهرداری تهران


نوسازی محله  نفرآباد  در مرحله اقدام است/ عدم به‌روزرسانی  سامانه شفافیت  شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران در یکصدونهمین جلسه شورای شهر تهران موضوعات مختلفی را از جمله نوسازی محله نفرآباد و ارائه تسهیلات به ساکنان، وضعیت خدماتی در این محله و همچنین عدم به‌روزرسانی سامانه شفافیت تهران را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکصدونهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در تالار اجلاس ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.

این جلسه راس ساعت 9:15 و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

همچنین در جلسه امروز نرجس سلیمانی، مهدی عباسی و علیرضا نادعلی غایب بودند.

همچنین در این جلسه، جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20 حضور داشتند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه امروز به جلسه اعضای شورای شهر تهران با فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران اشاره کرد و گفت: در این جلسه که روز گذشته و به مناسبت هفته بسیج برگزار شد مطالب مختلفی مطرح شد ضمن اینکه از بسیجیان به دلیل تلاش‌های صورت گرفته در 70 روز اغتشاشات قدردانی و تشکر شد.

وی همچنین به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: این روز را نیز به همه عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

رئیس شورای شهر تهران به برگزاری نشست روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها و همچنین شهرداران 31 استان کشور اشاره کرد و گفت: این جلسه پنجشنبه هفته گذشته به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد و نتایج خوبی را در بر داشت که از جمله مواردی که در این جلسه به آن پرداخته شد می‌توان به بودجه 1401 شهرداری تهران و برنامه هفتم توسعه اشاره کرد.

وی همچنین در ادامه به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ولز در چارچوب مسابقات جام جهانی 2022 قطر اشاره کرد و گفت: تیم ملی فوتبال ایران با همدلی و حمایت مردم ایران توانست تیم ولز را شکست دهد و امیدواریم در مسابقات آتی نیز شاهد پیروزی تیم ملی فوتبال ایران باشیم.

چمران با اشاره به ناراحتی برخی از افراد به دلیل پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ولز گفت: این افراد ناراحت شدند که چرا تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقه پیروز شد و حتی چرا در این مسابقات شرکت کرده است. در واقع این افراد دشمنان نظام ما هستند و اگر چه شعارهای رنگینی را در حمایت از مردم می‌دهند اما باطن آنها به گونه‌ای دیگر است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پس از پایان مسابقه تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز و پیروزی دو بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مردم به خیابان‌ها آمدند و فوتبالیست‌ها را تشویق کردند و در واقع مردم ما همین مردم هستند و مردمی هستند که در روز 13 آبان به صورت میلیونی در راهپیمایی شرکت کردند نه آن تعداد افرادی که نوکران اجنبی و لندن‌نشین‌ها هستند.

به گزارش تسنیم، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران نیز در نطق پیش از دستور با اشاره به تصویب طرح نوسازی محله نفرآباد گفت: سرانجام پس از سه طرح نیمه‌کاره، یک طرح در شورای پنجم برای محله نفرآباد به تصویب رسید که در این دوره از شورای شهر تهران مجددا این طرح با نظرسنجی از مردم مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی چندین مجموعه خدماتی توسط سازمان نوسازی شهر تهران در محله نفرآباد گفت: این کار آغاز شده است و هم‌اکنون زمینه صدور پروانه ساختمانی در این محله طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود و امیدواریم این طرح در زمان کوتاه باعث رونق و احیای محله نفرآباد شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: طرح نوسازی محله نفرآباد درخواست سه دهه مردم این منطقه بود که با اهتمام شورا و شهرداری تهران به نتیجه رسید و انشاءالله این مسیر دنبال خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با توجه به نوسازی محله نفرآباد گفت: بنابر پیگیری‌های انجام شده قرار است یک طبقه اضافه در این محله ساخته شود و از آنجایی که این محله در مجاورت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) قرار دارد به همین جهت باید توجه ویژه‌ای در نمای ساختمان‌ها و معماری آنها بشود.

وی گفت: باید نماهای مناسب با معماری ایرانی ـ اسلامی و با همخوانی مجاورت حرم عبدالعظیم در محله نفرآباد مورد توجه قرار بگیرد و طرح‌هایی در دستور کار قرار بگیرد که زیبنده در مجاورت حرم عبدالعظیم حسنی باشد و این کار می‌تواند به لحاظ ریالی نیز باعث افزایش قیمت ساختمان‌ها در این منطقه شود.

به گزارش تسنیم، محمد رضوی ناظم شهردار منطقه 20 با اشاره به وسعت محله نفرآباد گفت: این محله وسعت 15 هکتاری دارد و 500 پلاک در این محله قرار دارد که از این تعداد 200 پلاک توسط شهرداری تملک شده است و اخیرا طرح نوسازی این پلاک‌ها آغاز شده و ان‌شاءالله مابقی پلاک‌ها به مرور نوسازی خواهند شد.

وی تصریح کرد: با نوسازی محله نفرآباد گره‌گشایی قابل توجهی از مشکلات مردم خواهد شد و هم‌اکنون شاهد مراجعه مردم به دفاتر خدمات الکترونیک و اخذ مجوز جهت ساخت و ساز در محله نفرآباد هستیم. همچنین با مساعدت وزارت میراث فرهنگی، یک طبقه اضافه برای محله نفرآباد اختصاص داده شده است.

رضوی ناظم همچنین در خصوص تذکر چمران در باب رعایت معماری ایرانی اسلامی در ساخت ساختمان‌ها در محله نفرآباد گفت: قطعا این موضوع مورد نظر شهرداری منطقه است و اهتمام ما رعایت معماری ایرانی اسلامی است و قطعا علاوه بر دقت و رعایت ساخت و سازها با کیفیت مناسب توجه ویژه‌ای نیز به معماری ایرانی اسلامی در نمای ساختمان‌ها خواهیم داشت.

وی همچنین بن مساعدت شهرداری تهران جهت احداث یک هتل در محله نفرآباد اشاره کرد و گفت: با حضور شهردار تهران کلنگ‌زنی یک هتل در این محله انجام شده است و هم اکنون شاهد حضور خیرین و مشارکت آستان قدس رضوی جهت تغییر و تحول در محله نفرآباد هستیم.

شهردار منطقه 20 از شورای شهر تهران خواست که در لایحه بودجه 1402 شهرداری تهران نیز توجه ویژه‌ای به اختصاص اعتبارات به محله نفرآباد داشتهب اشند.

رضوی ناظم ادامه داد: هم‌اکنون بیش از هفت پروژه خدماتی در محله نفرآباد در دستور کار قرار گرفته است که از این پروژه‌ها می‌توان به پروژه پارکینگ محله زیرسطحی در محله نفرآباد اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران در ادامه جلسه ضمن قدردانی و تشکر از گزارش شربیانی در ارتباط با محله نفرآباد اظهار کرد: بنده از آقای چمران ریاست شورای شهر تهران و کسانی که در کمیسیون ماده 5 تلاش کردند تا گره‌ای از مشکلات ساکنین این محله باز بکنند قدردانی می‌کنم. گره‌هایی که سال‌ها خدمت‌رسانی به مردم در این محله را با چالش ایجاد کرده بود.

وی همچنین با اشاره به رفع گره‌های کور در برخی دیگر از محلات شهر تهران تصریح کرد: پس از 50 سال گره کور در محله کرمان به دلیل فریز شدن این محله حل و فصل شد و هم اکنون ساخت و ساز در این محله آغاز شده است و همین رویه در خیابان شوش نیز وجود داشت و بنده از جانب همه شهروندان در محلات اشاره شده از آقای چمران ریاست شورای شهر تهران که پیگیری‌های بسیاری را برای حل این مشکلات داشت قدردانی می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن تبریک پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز گفت: ان‌شاءالله این روند و در دیدار مقابل آمریکا نیز ادامه داشته باشد.

وی به مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این مصوبه در دوره قبل به تصویب رسید که البته در این دوره با اصلاحاتی روبرو شد به طوری که در این مصوبه پس از نام مدیران شهری، نام اعضای شورای شهر تهران نیز اضافه شده است که در واقع اعضای شورای شهر تهران نیز از این مصوبه مستثنی نباشند.

وی ادامه داد: مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران در تاریخ سه‌شنبه دهم مهرماه 1397 در شورای پنجم به تصویب رسید و مصوبه بسیار خوبی است و در راستای شفافیت و مبارزه با رانت و فساد بسیار مناسب است.

امانی با اشاره به برخی از مواد مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران افزود: در ماده چهارم این مصوبه آمده است که شهرداری مکلف است پس از سه ماه از ابلاغ این مصوبه لیست کامل مدیران و معاونان خود را با عنایت به حقوق پرداختی در سامانه شفافیت منتشر و اطلاعات را نیز به‌روزرسانی کند. ضمن اینکه در تبصره ماده چهارم این مصوبه آمده است که تمام استخدام‌های کارکنان و پرسنل جدید نیز باید در سامانه شفافیت، منتشر و به‌روزرسانی و به صورت برخط در اختیار مردم قرار بگیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در سایر مواد این مصوبه به موضوعات دیگری اشاره شده به طوری که در ماده 10 به‌کارگیری بستگان مدیران شهرداری و همچنین اعضای شورای شهر تهران در طول زمان مسئولیت ممنوع شده است. علاوه بر اینکه در ماده 13 این مصوبه به سامانه شفافیت و به‌روزرسانی آن و انتشار اسامی بر اساس این مصوبه اشاره شده است.

وی گفت: در ماده 14 این مصوبه به سفرهای خارجی مقصد، همراهان طول سفر و دلیل سفر نیز اشاره شده است و در ماده 16 مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران آمده است که شهرداری موظف است که آیین‌نامه این مصوبه را تهیه و به شورا ارسال و پس از تصویب در شورا اجرایی کند.

امانی افزود: بنده جزئیات این مصوبه را از این باب یادآوری کردم که به آن توجه داشته باشیم و آن را اجرایی کنیم ضمن اینکه باید تمام اقدامات شهرداری تهران بر اساس این مصوبه در سامانه شفافیت به‌روزرسانی شود که متاسفانه این سامانه به‌روز نیست.

وی همچنین در ارتباط با برخی از اخبار در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اعزام برخی از نیروهای شهرداری تهران به مسابقات جام جهانی و ... گفت: بسیاری از این اخبار که ما هم می‌دانیم کذب و نادرست است در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و چه خوب است که شهرداری تهران تمام اقدامات خود را بر اساس سامانه شفافیت منتشر و به‌روزرسانی کند.

به گزارش تسنیم، حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ضمن تقدیر و تشکر از تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: امیدواریم با همدلی شاهد پیروزی در مسابقات بعدی باشیم.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از همه بازیکنان، کادر فنی و مربیان گفت: تیم ملی عربستان با کسب پیروزی در مقابل آرژانتین هر کدام مبلغ 5 میلیون ریال سعودی به عنوان پاداش دریافت کردند و علیرغم اینکه پاداش ما به بازیکنانمان 15 هزار دلار در پیروزی مقابل ولز بود اما بازیکنان ایرانی با تعصب در این مسابقه حضور داشتند و بنده از همین تریبون از ریاست جمهور درخواست می‌کنم به نمایندگی از مردم پاداش ویژه‌ای را برای بازی ایران در مقابل آمریکا در نظر بگیرد، علی‌رغم اینکه قطعا بازیکنان تیم ملی فوتبال انتظاری از این پاداش‌ها نخواهند داشت و این پاداش‌ها می‌تواند ما را به مرحله بعد برساند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان