پدر شهید معصومی: فرزندم باور داشت که باید به مردم کشورش خدمت کند


پدر شهید معصومی: فرزندم باور داشت که باید به مردم کشورش خدمت کند

پدر شهید فریدالدین معصومی در برنامه سلام تهران شبکه ۵ سیما گفت: شهید فریدالدین فرزند سوم من و از بهترین ویژگی‌های او ایستادگی برای حرف‌ها و عقایدش بود.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: سیدمحسن معصومی، پدر شهید فریدالدین معصومی در برنامه سلام تهران شبکه ۵ سیما گفت: شهید فریدالدین فرزند سوم من بود و از بهترین ویژگی‌های او ایستادگی برای حرف‌ها و عقایدش بود، او کاملاً استقرار عمل داشت و تقوای بسیاری از خود نشان می‌داد به طوری که از کودکی این تقوا را نشان می‌داد.

معصومی ادامه داد: شرایط برای ماندن شهید فریدالدین در خارج از کشور به وجود آمده بود و از او خواستند تا به ازای پیشنهاد‌های بزرگ در آن کشور بماند و به ایران بازنگردد اما از آنجایی که شهید فریدالدین باور داشت باید به مردم کشور خود کمک کند و خدمت‌گزار ملت باشد به ایران بازگشت و توانست در دوران زندگی خود خدمات بسیاری را به این ملت ارائه دهد.

وی افزود: او در دامن مادرش بزرگ شده بود و تربیت مادر او باعث شده بود تا به چنین فرد بزرگواری تبدیل شود. مادر شهید فریدالدین فداکاری بسیاری برای او کرد و از جان خود مایه می‌گذاشت. زمانی که شهید فریدالدین خواست از کشور برود و تحصیل کند؛ با این هدف از ایران رفت تا کامل‌تر شود و علم خود را بیشتر کند. پس از کسب فوق‌لیسانس در نیوزلند دکترای خود را ادامه داد. او تمایل داشت که تحصیل خود را ادامه دهد اما مادرش بیتابی می‌کرد و به همین دلیل به ایران بازگشت تا به میهن خود در کنار خانواده‌اش خدمت کند.

پدر شهید گفت: او پیشنهاد‌های بسیاری را از کشورهای دیگر رد کرد و به ایران بازگشت چرا که باور داشت باید دانش خود را در ایران پیاده‌سازی کند و با اشتغال‌زایی هموطنان خود را مشغول به کار کند و حرکت مفیدی صورت دهد.

سید ضیاءالدین معصومی، برادر شهید فریدالدین معصومی گفت: شهید فریدالدین از دوران ابتدایی که درس را شروع کرد بسیار پشتکار داشت و همواره دوردست‌ها را در نظر می‌گرفت تا به اهداف خود برسد؛ او همزمان در دو رشته دانشگاهی مکانیک و کشاورزی قبول شد و تصمیم گرفت تا رشته مکانیک را پیش ببرد چرا که باور داشت این‌گونه بهتر می‌تواند به کشور خدمت کند.

معصومی اظهار کرد: او بسیار در زندگی گمنام بود و سعی می‌کرد به صورت چراغ خاموش در زندگی خود پیش برود. همکاران و دوستان او همواره از ویژگی‌های شهید فریدالدین و توانایی‌های علمی‌اش صحبت می‌کنند چرا که همواره دروس خود را به بهترین نحو خوانده بود و توانست به یک نخبه تبدیل شود. او ایمان قلبی داشت و در هرجایی که بحث علمی بود از توان و باور خود استفاده می‌کرد.

وی افزود: او تمامی نیروهای شغلی را دوست خود می‌دانست و به هیچ وجه به طبقه‌بندی شغلی باور نداشت و نمی‌خواست کسی را از خود پایین‌تر ببیند.

«سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر