رئیس حوزه هنری تهران: صحنه تئاتر باید در اختیار هنرمندان متعهد به انقلاب قرار بگیرد


رئیس حوزه هنری تهران: صحنه تئاتر باید در اختیار  هنرمندان متعهد به انقلاب  قرار بگیرد

شاید در حق هنرمندان متعهد به انقلاب ظلم شده و شاید فضایی که باید مهیاتر از این در اختیار افراد قرار می‌گرفت، تا امروز در دست کسانی قرار داشت که چندان به هنر انقلاب تعهد نداشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن رحیمی رئیس حوزه هنری استان تهران بعد از دیدن آثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران گفت: در شرایطی که کمتر، مفاهیم ایثار و شهادت ساری و جاری است، دیدن تئاترهایی که با مضمون رشادت‌ و شهادت تولید شده، قابل توجه و امیدوارکننده است.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که دهن‌کجی‌هایی به مفاهیم ایثار و شهادت می‌شود، تولید آثار شاخص با این مضامین خوشحال‌کننده است و من امیدوارم با هم‌افزایی فعالان هنرمندان بتوانیم شاهد رشد چشمگیر هنر متعالی باشیم.

رئیس حوزه هنری استان تهران درباره خیزش مبنی بر ترک صحنه‌های تئاتر و حضور بی‌حجاب برخی از بازیگران که از سوی رسانه‌های معاند مطرح شده، اظهار کرد: شهادت بالاترین مفهومی است که اگر از انقلاب اسلامی بگیریم چیزی از آن باقی نمی‌ماند و وقتی اینچنین افراد بدون لکنت مباحثی را مطرح می‌کنند و از اعتقاداتشان دفاع می‌کنند و اتفاقاً آثارشان در قالب رویدادی چون جشنواره تئاتر استان تهران این‌قدر مورد استقبال قرار می‌گیرد، نشانگر این است که آنچه رسانه معاند مطرح می‌کند طبل توخالی است.

وی درباره حمایت از هنرمندان متعهد گفت: انقلاب اسلامی متعلق به افرادی است که در حوزه هنر انقلاب کار می‌کنند و باید شرایطی فراهم شود که این افراد خود را نشان دهند و صحنه را در اختیار بگیرند.

رحیمی افزود: شاید در حق هنرمندان متعهد به انقلاب ظلم شده و شاید فضایی که باید مهیاتر از این در اختیار افراد قرار می‌گرفت، تا امروز در دست کسانی قرار داشت که چندان به هنر انقلاب تعهد نداشتند، بنابراین لازم است موقعیتی فراهم شود تا کسانی که با وجود محرومیت‌ها و محدودیت‌ها در شهرستان‌های استان تهران به تولیدات فاخر و پرمحتوا پرداخته‌اند، بتوانند در فضایی بهتر تولید تئاتر داشته باشند.

وی تأکید کرد: حوزه هنری در حوزه تئاتر پروژه‌های قابل توجهی را در دست دارد که برنامه تئاترهای بچه‌های مسجد یکی از آنها به شمار می‌رود و حوزه هنری بنا دارد تا از گروه‌های تئاتری که در مساجد شهرستان‌های استان تهران کار می‌کنند، حمایت کند.

رئیس حوزه هنری استان تهران در پایان سخنانش تاکید کرد: تلاش داریم تا حمایت‌های مادی و معنوی از هنرمندان فعال را با فرستادن سفیرها به شهرستان‌های استان تهران افزایش دهیم.

آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران امروز 6 آذرماه ساعت 17:30 در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟