لوکاشنکو: آمریکا به اوکراین اجازه شروع مذاکره با روسیه را نمی‌دهد


لوکاشنکو: آمریکا به اوکراین اجازه شروع مذاکره با روسیه را نمی‌دهد

رئیس جمهور بلاروس امروز در مصاحبه ای تصریح کرد: آمریکا به اوکراین اجازه شروع مذاکره با روسیه را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که ایالات متحده اجازه نمی دهد اوکراین فرایند مذاکرات با روسیه را آغاز کند.

رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با برنامه «مسکو. کرملین. پوتین» مربوط به شبکه روسیه ۱ در این خصوص گفت: آمریکایی‌ ها می‌ خواهند اروپا را با یک ضربه و در یک حرکت به زمین بزنند و سپس از طریق روسیه به چین نزدیک شوند. طبیعتاً از طریق درهم شکستن روسیه (در صدد طی این مسیر هستند).

«الکساندر لوکاشنکو» در پاسخ به سوالات روزنامه نگار «پاول زاروبین» (Pavel Zarubin) در این باره اضافه کرد: اگر منظور شما رهبری اوکراین است، مطمئناً آنها مجاز به گفتگو نیستند.

وی چندی پیش هم در مصاحبه ای گفته بود: سران کشورهای اروپایی با تصمیمات خود مانع زندگی مردم خود در صلح می‌ شوند. در آلمان و یا کل اروپا، اکنون رهبری وجود ندارد. اما حتی اگر برخی از آنها (نیز دارای رهبر) بودند، حتی نمی‌ توانند آتش را در خانه خود خاموش کنند. اروپایی‌ ها این جنگ را نمی‌ خواهند. آنها به خوبی می‌ دانند که امروز در اوکراین چه می‌ گذرد. اینجا در بلاروس نیز برخی تلاش می‌ کنند آتش به پا کنند. فردا آتش این جنگ کل اروپا را در بر خواهد گرفت. اروپایی‌ ها باید درگیری‌ هایی که پیش از این منجر به جنگ در خاک اوکراین شده است، پایان دهند.

لوکاشنکو همچنین سران کشورهای اروپایی را افراد احمقی توصیف کرد که نمی‌ توانند به آمریکا نه بگویند و در نتیجه شعله‌ های آتش را در منطقه روشن کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج