باید اصلاحات مختلفی در حکمرانی داشته باشیم/ «حکمرانی نو» نیاز کشور است


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مردمی کردن حکمرانی و به تعبیری حکمرانی نو نیاز جدی کشور است.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با افکارنیوز، با اشاره به پرداختن به موضوع حکمرانی نو در کشور بیان کرد: صرف نظر از فضای اخیری که پیرو اعتراضات در کشور شکل گرفت، حکمرانی نو باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما مدعی این نیستیم که حکمرانی ما از ساختار حاکمیت ما جدا است،بیان کرد: ما معتقدیم که ساختار حاکمیتی کم نقصی داریم اما نگفتیم که مدل این حمکرانی در درون این ساختار مشکلی ندارد و کسی هم چنین ادعای را مطرح نکرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اتفاقا بنده معتقدم که در برخی از جاها ما صرف نظر از مسائل امروز کشور باید یکسری اصلاحات مختلف را در حکمرانی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما باید اصلاحاتی در زمینه مردمی سازی حکمرانی داشته باشیم بیان کرد: ما مردم را صرفا برای روز انتخابات لازم نداریم؛ ما مردم را لازم داریم که در همه عرصه های زندگی آنقدر نقش داشته باشند که ساختار حاکمیت را از خودشان بدانند همانطور که از اول انقلاب هم این ساختار را از خودشان دانسته اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که در لحظه به لحظه و نقطه به نقطه تصمیم گیری های کوچک و بزرگ حاکمیت حضور دارند و به نفع شرایط خودشان می توانند تصمیم بگیرند.

باید اصلاحات مختلفی در حکمرانی داشته باشیم/ «حکمرانی نو» نیاز کشور است

وی تاکید کرد: موضوع مردمی کردن حکمرانی و به تعبیری حکمرانی نو نیاز جدی کشور است و خیلی قبل تر هم این موضوع مطرح شده بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی طرحی با عنوان مردمی سازی حکمرانی در مجلس مطرح است و یک سال از عمر آن می گذرد و به تازگی قرار است در دستور کار مجلس قرار گیرد و هرچند بر این طرح هم اشکالاتی وارد است اما اصل فکر، فکری لازم است و از جمله ضروریت محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید