خاصیت حنا برای پوست و مو؛ چرا قدیمی ها همیشه از حنا برای پوست و مو استفاده می کردند؟


خاصیت حنا برای پوست و مو؛ چرا قدیمی ها همیشه از حنا برای پوست و مو استفاده می کردند؟

حنا گیاهی پر خواص است که در این مقاله به صورت اختصاصی به خواص بی‌نظیر حنا و همچنین حنا بی‌رنگ بر روی پوست پرداخته‌ایم. در ادامه نیز می‌توانید طرز تهیه دو ماسک فوق‌العاده با حنای بی‌رنگ را دنبال کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛خاصیت حنا برای پوست و مو؛ حنا ماده‌ای موثر در سلامت و زیبایی است که از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با خواص حنا و تاثیر آن بر روی پوست بیشتر آشنا شوید:

- جوان سازی پوست با حنا

حنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

- سفید شدن و روشن شدن رنگ پوست

یکی از مهمترین خاصیت حنا برای پوست و مو این است که حنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست میشود.

- درمان آکنه و جوش صورت

حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد که با پاکسازی و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

- خاصیت ضد التهابی و التیام زخم

حنا به سبب خاصیت ضد التهابی خوبی که دارد، از عفونت های ناشی از زخم التهاب پوستی جلوگیری کرده و در درمان زخم ها می تواند اثر بخش باشد.

- درمان آفتاب سوختگی

بهترین خاصیت حنا برای پوست و مو برای اینکه حنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می‌باشد.

حنای بی‌رنگ در قیاس با حنای رنگی قرمز باعث رنگ شدن مو و پوست نمی‌شود، چرا کاملاً از گیاه دیگری بدست می‌آید. حنای بی‌رنگ حاوی ویتامین‌ها، عامل‌های فعال زیستی، مقدار زیادی اسید کریسوفانیچسکی و آنتراکینون در ساختار خود می‌باشد.

- درمان االتهاب و عفونت‌های پوستی

یکی از دیگر خاصیت حنا برای پوست و مو این نوع حنا دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی بوده و از دیرباز در طب سنتی برای درمان اگزما (سودا) و عفونت‌های متعدد پوستی بکار گرفته شده است.

- پاکسازی و لایه برداری پوست

حنای بی‌رنگ، تأثیر زیادی بر بیماری‌های پوستی، لایه‌برداری و پاکسازی پوست داشته و به سفید شدن پوست کمک می‌کند.

- کلاژن سازی و ضد پیری

از دیگر فواید و خاصیت حنا برای پوست و مو این است که به واسطه داشتن موادی مانند اسید کریسوفانیچسکی باعث تحریک پوست به بازسازی کلاژن می‌شود که برای جوانسازی پوست و به تأخیر انداختن علائم پیری پوست بسیار مهم می‌باشد.

تهیه ماسک با حنا بی‌رنگ

ماسک‌های تهیه شده از حنای بی‌رنگ برای تغذیه، پاکسازی و جوانسازی پوست کارایی دارند. حنای بی رنگ برای پوست خشک و پوسته پوسته نیز مؤثر است، به شرطی که هنگام مالیدن ماسک روی پوست و پیش از خشک شدن، مقداری آب گرم روی حنا پاشیده شود.

مواد لازم:

- ماست کم چرب (یک قاشق غذا خوری)

- حنای بی رنگ (یک قاشق مربا خوری)

- گلاب (دو سه قطره)

طرز تهیه و نحوه‌ی استفاده: این مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود بمالید و اجازه دهید تا خوب جذب شود.

• برای اثربخشی بیشتر می‌توانید چند دقیقه‌ی آخر را در بخار حمام بمانید تا جذب مواد درمانی آن بیشتر شود.

• بهتر است برای موثر واقع شدن این ماسک دو بار در هفته از آن استفاده کنید.

ماسک ۲ (برای پوست‌های خشک)

مواد لازم:

- حنای بی‌رنگ (۱ قاشق غذاخوری)

- خامه ترش چرب (۱ قاشق چای‌خوری)

- روغن زیتون (۱ قاشق چای‌خوری)

- مقداری آب جوشیده

طرز تهیه: ابتدا حنای بی‌رنگ را با مقداری آب جوشیده مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر غلیظ درآید. بگذارید رنگ بیندازد و کمی خنک شود. سپس خامه و روغن زیتون به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

نحوه استفاده: این ماسک را روی پوست صورت خود و در صورت نیاز روی گردن خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. در آخر ماسک را با یک اسفنج و آب گرم از روی صورت‌تان پاک کنید که بهترین تاثیرگذاری و خاصیت حنا برای پوست و مو است.

نکات احتیاطی در مورد مصرف حنا

پودر حنا می‌تواند در برخی افراد موجب تحریکات پوستی شود.

زیاده‌روی در مصرف حنا و قرار دادن آن به مدت طولانی بر روی پوست یا موها، به‌دلیل وجود مواد سمی و مخدر در برگ‌های این گیاه، باعث بروز مسمویت و سردرد می‌شود.

در هنگام استفاده از ماسک صورت حنا از ورود آن به داخل چشم‌ها خودداری کنید، زیرا خطر آسیب رساندن به چشم وجود دارد.

منبع: beytoote

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج