ساماندهی بیش از 2 هزار زن در مراکز امن بهزیستی/ خشونت علیه زنان را گزارش کنید


ساماندهی بیش از 2 هزار زن در مراکز امن بهزیستی/ خشونت علیه زنان را گزارش کنید

رکنا: بیش از ۲ هزار زن در معرض خشونت‌های خانگی به همراه فرزندانشان در مراکز امن بهزیستی استان اردبیل اسکان داده شده است.

به گزارش رکنا از اردبیل؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه خانه‌های امن مکانی برای اسکان موقت زنان در معرض خشونت است، گفت: بیش از ۲ هزار زن در معرض خشونت‌های خانگی به همراه فرزندانشان در مراکز امن بهزیستی استان اردبیل اسکان داده شده است.

خسرو امیدوار با تشریح اقدامات بهزیستی استان در قبال زنان تحت خشونت‌های خانگی اظهار کرد: خانه‌های امن مکانی برای اسکان موقت زنان در معرض خشونت است به طوری که این زنان طی اقامت در این مکان از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع مساله خشونت و آسیب‌های وارد شده به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: مراکز کاملا تخصصی به نام خانه‌های امن بهزیستی به‌صورت دولتی از سال ۱۳۷۸ و غیردولتی از اواخر سال ۱۳۹۷ ویژه نگهداری شبانه‌روزی موقت و ساماندهی زنان تحت خشونت‌های خانگی زیرنظر بهزیستی استان راه‌اندازی شده است.

به گفته امیدوار به محض مشاهده هرگونه خشونت علیه زنان و همسرآزاری با خط تلفن رایگان ۱۲۳ تماس بگیرند، این خط به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تمامی تماس گیرندگان در استان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر در استان اردبیل ۶ مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی بصورت روزانه، چهار واحد بصورت شبانه‌روزی، ۲ واحد بصورت غیردولتی در خصوص مددکاری، مشاوره حقوقی و روانشناسی مرتکبین خشونت و خشونت‌دیدگان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: به محض تماس به کارشناسان بهزیستی، موضوع بلافاصله به تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی شهرستان مربوطه گزارش می‌شود و این تیم تخصصی با رعایت اصل رازداری حرفه‌ای، در موارد گزارش شده مداخله کرده و تا زمان تامین امنیت روانی و سلامت زنان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق