خاطره شنیدنی مهرداد میناوند از بازی با آمریکا


خاطره شنیدنی مهرداد میناوند از بازی با آمریکا

پارسینه: ملی پوش فقید ایران از بازی با آمریکا خاطره جالبی داشت که بر زبان آورد و ما هم به بهانه بازی روز سه شنبه تیم ملی با آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر این خاطره دوباره منتشر می‌کنیم.

خاطره شنیدنی مهرداد میناوند از بازی با آمریکا

زنده یاد مهرداد میناوند، پیستون چپ تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در حالی که ۲۲ سال و شش ماه داشت برای تیم ملی در بازی برابر تیم‌های یوگسلاوی، آمریکا و آلمان بازی کرد و بازی‌های قابل قبولی از خود در این مسابقات به نمایش گذاشت.

به نقل از خبر ورزشی؛ میناوند از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۸۱ زمانی که ۲۷ ساله شده بود برای تیم ملی کشورمان به عنوان اصلی‌ترین بازیکن در منطقه چپ به میدان رفت و بیشتر از ۷۰ بازی ملی در کارنامه خود ثبت کرد.

مرحوم مهرداد میناوند در دیدار با آمریکا هم بصورت فیکس به میدان رفت و یکی از ملی پوشانی بود که هر ۳ بازی را در جام جهانی ۱۹۹۸ بصورت کامل بازی کرد و هرگز تعویض نشد. در دیدار مقابل آمریکا مهرداد بازی قابل قبولی را در جناح چپ ایران انجام داد و گرچه در دقایق ابتدایی از اورس مه یر قاضی سوییسی اخطار دریافت کرد، ولی با این وجود یکی از بهترین‌های میدان بود. متاسفانه از آن تیم ملی ۱۹۹۸ که آن برد تاریخی و به یاد ماندنی را مقابل آمریکا به ثبت رساند تنها مهرداد میناوند است که در قید حیات نیست.

خاطره شنیدنی مهرداد میناوند از بازی با آمریکا

او خاطره جالبی از برد تاریخی ایران مقابل آمریکا را این گونه تعریف کرده بود:

همیشه در ذهن من بازی ایران و آمریکا نقش بسته است. البته آن موقع این بازی در ذهن همه بچه‌های ملی‌پوشان بود تا بازی با آمریکا را ببریم. به خاطر دارم بعد از این بازی یکی از مجلات معروف فرانسه عکسی از من چاپ کرده بود که بچه‌ها دور من جمع شده بودند و من دارم از خوشحالی به سمت آن‌ها فریاد می‌زنم و تمام رگ‌های گردن صورت من در آن عکس مشخص بود. فرانسوی‌ها نوشته بودند که ببینید عرق ملی بازی با آمریکا چکار کرده که رگ‌های صورت ملی پوش ایرانی را اینجوری نمایان کرده است. من بچه این مرز و بوم هستم و خوشحالم که آن روز لبخند پیروزی را بر روی صورت مردم به همراه دیگر ملی پوشان نقش بستیم.

مهرداد میناوند در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ متاسفانه تسلیم کرونا شد. او در زمان فوت ۴۵ سال داشت. یاد این عزیز فوتبال ایران را گرامی می‌داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر