پایان تلخ خواننده‌ های جوان + عکس


 پایان تلخ خواننده‌ های جوان + عکس

تعداد آلبوم‌های کم او با توجه به استعدادی که داشت مرگ او را تراژیک‌ جلوه می‌دهد، اما مرگ زودهنگام مسئله‌ای آشنا در دنیای موسیقی پاپ است. پیشینه این مسئله سرشار از نام‌های مهم و.... 18779 هنر و سلامت 1401/09/06

خواننده هایی که جوان مرگ شدند

ستاره‌های بسیاری فعالیت‌ های خود را از سنین کم آغاز کرده و در نوجوانی یا حتی جوانی به شهرت، ثروت و محبوبیت رسیده‌اند. اگرچه برخی از آن‌ها توانستند آینده روشنی را برای خود رقم بزنند، اما برخی دیگر به دلایل مختلفی چون اعتیاد، حادثه یا خودکشی، در همان سنین کم و در اوج شهرت از دنیا رفته‌اند. در ادامه ستاره‌هایی در دنیای موسیقی را که در سنین پایین از دنیا رفته ‎اند را به شما معرفی کرده ‌‎ایم.

بیشتر بدانید : هنرمندانی که با مرگشان دنیا را متعجب کردند + عکس

ایمی واین‌ هاوس

ایمی واین‌هاوس تنها دو آلبوم منتشر کرد که یکی از آنها بیش از یک میلیون نسخه فروش داشت، پنج جایزه گرمی برد و به تنهایی جنبشی در موسیقی «soul» راه انداخت که هنوز هم ادامه دارد.

تعداد آلبوم‌ های کم او با توجه به استعدادی که داشت مرگ او را تراژیک‌ جلوه می‌ دهد، اما مرگ زودهنگام مسئله‌ای آشنا در دنیای موسیقی پاپ است. پیشینه این مسئله سرشار از نام‌های مهم و آینده‌دار عرصه موسیقی و البته مواد مخدر است.

واین‌هاوس در همان سنی درگذشت (27 سالگی) که افرادی چون جیمی هندریکس، جنیس جاپلین، برایان جونز، کرت کوبین و جیم موریسن از دنیا رفتند.

جیمی هندریکس

بیلی برگ، خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی تشابه این افراد را در سن آنها در زمان مرگ نمی‌داند، او معتقد است: «هندریکس، جونز، جاپلین، موریسن، کوبین و واین‌هاوس تشابه‌شان در مصرف مواد مخدر بود.»

نام این افراد و دیگر کسانی که در سن 27 سالگی فوت کردند می‌شود در سایت «باشگاه 27 ساله‌ها» پیدا کرد. عبارت «باشگاه 27 ساله‌ها» که حتی در سایت ویکی‌پدیا هم صفحه‌ای دارد از فیلم مستقلی به همین نام محصول سال 2008 آمده است و حتی کتابی در این زمینه هم نوشته است.

کرت کوبین خواننده گروه نیروانا

دلیل مرگ این افراد متفاوت بوده است. جسد جونز، نوازنده گیتار گروه «رولینگ استونز» کف استخر خانه‌اش در سال 1969 پیدا و اعلام شد «بی‌احتیاطی» مرگ او را رقم زد.

بیشتر بدانید : اسرار زندگی کرت کوبین که پس از مرگش برملا شد + عکس

هندریکس بر اثر مصرف همزمان قرص‌های خواب‌آور و مشروبات الکلی در سال 1970 در هتلی در لندن فوت کرد. جاپلین هم سال 1970 در هتل «لندمارک» لس‌آنجلس بر اثر استفاده بیش از حد مواد مخدر درگذشت. موریسن براثر عارضه قلبی در سال 1971 در آپارتمانش در پاریس فوت کرد. کوبین هم سال 1994 با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.

گفته می‌شود کوبین در زمان مرگ از گروه «27 ساله‌ها» خبر داشته است. پس از مرگش وندی اوکانر، مادر او که گوشش از این حرف‌ها پر بود گفت: «به او گفتم عضو این باشگاه احمقانه نشو!»

این خواننده مدت‌ها بود با مشکلات مشروبات الکلی و موادمخدر دست به گریبان بود. و علت مرگ وی خودکشی بر اثر گلوله تشخیص داده شد.

وی یک ماه قبل از فوتش کنسرت دور اروپای خود را پس از ظاهر شدن روی سن در حالت غیرعادی لغو کرد. او در کنسرت خود در بلگراد در صربستان پس از اجرای نامفهوم چند ترانه از سن پایین آمد.

جیم موریسن خواننده گروه دورز

واین‌هاوس در عمر کوتاهش همیشه زیر نظر رسانه‌ها بود. عکس‌های مختلف او در رسانه‌ها منتشر می‌شدند. کلیپ‌های ویدیویی او از بازی با موش‌های تازه به دنیا آمده یا خواندن ترانه‌های نژادپرستانه با لحن کودکانه در اینترنت در دسترس قرار می‌گرفتند. روزنامه‌های مهم هم اخبار مربوط به مصرف موادمخدر او را چاپ می‌کردند. شاید واین‌هاوس قربانی اشتهای اهالی حریص رسانه و طرفدارانش شد.

او یکی دو بار هم با قانون درگیر شد. سال 2008 به دلیل توهین و دعوا دستگیر شد و سال 2010 هم به دلیل دعوا و توهین به صاحب یک سالن نمایش راهی اداره پلیس شد. این مسائل و حتی ازدواج کوتاه مدت او در سال 2007 با بلیک فیلدر-سیویل، از چهره‌های مهم صنعت موسیقی هم از نظرها پنهان نماند.

علاوه بر مشکل مواد مخدر، این خواننده دچار بیماری دوقطبی هم بود و علنا اعلام کرده بود قرص‌هایش را نمی‌خورد.

مرگ زودهنگام هنرمندان اغلب به دلیل استفاده بیش از حد مواد مخدر بوده که یکی از دلایل این مسئله ناتوانی هنرمندان جوان در کنار آمدن با شهرت و عواقب آن است.

بیشتر بدانید : بزرگ ترین خوانندگان تاریخ موسیقی راک + عکس

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت