هزینه‌های جنگ اوکراین به شهروندان اروپایی سنگین است


ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با اذعان به اینکه حمایت مالی و نظامی غرب از اوکراین برای شهروندان اروپا پرهزینه بوده است، هشدار داد که مردمان این قاره دوران سختی پیش رو دارند.

استولتنبرگ یکشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» گفت: افزایش هزینه مواد غذایی و انرژی به معنای دوران سخت برای خانواده‌های اروپایی است.

دبیرکل ناتو خطاب به اروپایی‌ها اعلام کرد: اما اروپایی‌ها باید به یاد داشته باشند که مردم اوکراین هر روز با خون خود بهای جنگ را می‌دهند.

وی تاکید کرد که به رغم تحمیل هزینه‌های جنگ بر شهروندان اروپا، کشورهای این قاره باید به حمایت از اوکراین ادامه دهند «زیرا بهترین برای حفظ صلح، حمایت از اوکراین است.»

وی مشخصا به انتقال سلاح‌های آلمانی به اوکراین اشاره کرد و گفت: تسلیحات آلمان جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

دبیرکل ناتو همچنین اظهار کرد: اگر به اوکراین سلاح بدهیم غرب از این طریق می‌توان موضع آن کشور را در میز مذاکره هم تقویت کند.

علاوه بر این، استولتنبرگ مدعی شد که روسیه تلاش خواهد کرد از «زمستان بعنوان سلاحی» علیه اوکراین استفاده کند.

کشورهای غربی از زمان آغاز جنگ در اوکراین، تحریم های گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کرده‌اند که یکی از تبعات آن افزایش هزینه انرژی در اروپا بوده است.

بحران‌های سرسام‌آور انرژی، صدها شرکت اروپایی بزرگ و کوچک را مجبور کرده است فعالیت‌شان را به سمت آمریکا تغییر دهند، امری که اتحادیه اروپا را در معرض خطر غیرصنعتی شدن در مقیاسی وسیع قرار داده و واشنگتن را در جایگاه مکنده سرمایه‌های اروپایی نشانده است.

مقام های اروپایی ناشناس به طور خصوصی به رسانه‌های محلی اروپایی در مورد اقدامات آمریکا گلایه کرده و واشنگتن را به سودجویی از درگیری در اوکراین از طریق فروش انرژی و سلاح متهم کرده‌اند. مقام های مزبور این پرسش را مطرح کرده اند که آیا واشنگتن هنوز متحد ماست یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا