طرز تهیه گل در چمن گیلانی | این غذای ساده و فوری را امتحان کنید


طرز تهیه گل در چمن گیلانی | این غذای ساده و فوری را امتحان کنید

پارسینه: گل در چمن یا همان نرگسی یکی از املت‌های بسیار خوشمزه گیلانی است. این غذا به‌ دلیل وجود لوبیا سبز دارای خواص غذایی زیادی مانند ویتامین K، C و A است. در این مطلب طرز تهیه گل در چمن گیلانی آموزش داده شده است.

طرز تهیه گل در چمن گیلانی | این غذای ساده و فوری را امتحان کنید

برترینها نوشت: گل در چمن لوبیا سبز و فیبر زیادی دارد که برای دستگاه گوارش بسیار مناسب است. لوبیا سبز دارای خواص ضد سرطانی و برای افسردگی بسیار مناسب است. گل در چمن را می‌توانید با روش پخت متفاوت و مواد اولیه مختلف مانند با قالب و یا اسفناج تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه گل در چمن

لوبیا سبز: ۲۰۰ گرم

سیر: ۲ حبه

گوجه فرنگی: ۳ عدد

تخم مرغ: ۲ عدد

زعفران: ۲ ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه گل در چمن

مرحله اول: آماده سازی مواد

لوبیا را بشورید و آن‌ها را روی تخته برش به صورت درشت خرد کنید و آن‌ها را داخل قابلمه آب روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد. بعد از پخته شدن لوبیاها آن‌ها را از صافی رد کنید. سیر را بشویید و آن‌ها را له یا پوره کنید. گوجه فرنگی را بشویید و آن‌ها را از وسط نصف کنید و داخل غذاساز بریزید و پوره کنید. کتری را روشن کنید و اجازه دهید آب جوش بیاید. زعفران را بسایید و داخل ظرف بریزید و آب جوشیده به مقدار ۲ قاشق غذا خوری به زعفران اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و ظرف را روی کتری قرار دهید تا زعفران رنگ باز کند.

مرحله دوم: تفت مواد

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس سیر پوره شده را با تابه اضافه کنید و سیرها را تفت دهید تا از خامی‌خارج شوند و بوی سیر پخش شود. بعد از تفت دادن سیرها نوبت اضافه کردن گوجه های پوره شده است. گوجه‌ها را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی‌پخته شود. سپس تخم مرغ را به تابه اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید تا با گوجه‌ها مخلوط شود و از لختگی خارج شود.

مرحله سوم: اضافه کردن لوبیا سبز

بعد از این که مواد با هم ترکیب شدند نوبت اضافه کردن لوبیا سبز های از قبل پخته شده است. لوبیاها را به مواد اضافه کنید و تفت دهید و هم بزنید. بعد از کمی‌ تفت دادن ادویه‌ها که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه است، آن‌ها را اضافه کنید و بعد زعفران از قبل دم کرده را داخل مواد بریزید و هم بزنید تا همه مواد به زعفران آغشته شود. بعد از ۲ و ۳ دقیقه زیر شعله را خاموش کنید.

مرحله آخر: سرو گل در چمن

بعد از این که شعله را خاموش کردید گل در چمن شما آماده شده است در ظرف مناسب سرو کنید و برای تزئین روی آن می‌توانید از مقداری گوجه گیلاسی خرد شده و جعفری ریز شده استفاده کنید. لیمو ترش تازه و آبدار هم می‌توانید در کنار بشقاب سرو قرار دهید و به همراه نان داغ تازه و حتی برنج ایرانی سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه گل در چمن

گل در چمن را می‌توانید با زیتون و سیر ترشی و دوغ سرو کنید.

می‌توانید لوبیا سبز را در سایز های مختلف خرد کنید.

می‌توانید از پیاز داغ داخل غذا استفاده کنید.

به دلخواه می‌توانید مقدار سیر را کم و زیاد کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس