آمار 79 درصدی تصادف خودرو‌های سواری در کیش


آمار 79 درصدی تصادف خودرو‌های سواری در کیش

حوادث رکنا: رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: ۷۹ درصد تصادفات در کیش به خودرو‌های سواری اختصاص دارد.

به گزارش رکنا؛ سرهنگ مهدی توانگر در جمع خبرنگاران از کاهش چشمگیر سوانح رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت خودرویی در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

وی گفت: جزیره کیش در کاهش آمار سوانح رانندگی یکی از رتبه‌های برتر کشور را کسب کرده است.

سرهنگ توانگر با اشاره به افزایش حجم ترافیک در برخی ساعات ناشی از فعالیت مدارس و تردد دانش آموزان، بر لزوم توجه جدی رانندگان نسبت به رعایت قوانین رانندگی تاکید کرد.

وی افزود: به دلیل افزایش تردد‌ها در مقابل مدارس، عجله والدین و ناآشنایی دانش آموزان به ویژه کودکان به رعایت قوانین و مقررات، بیشتر سوانح رانندگی ثبت شده در دو ماه گذشته در معابر منتهی به مدارس در جزیره کیش به ثبت رسیده است.

سرهنگ توانگر چهارده درصد سوانح رانندگی را در حوزه استفاده از موتور‌های شارژی برشمرد و از راکبان این وسایل نقلیه خواست نسبت به رعایت قوانین رانندگی دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با اشاره به اینکه بخش بزرگی از تخلف در بخش رعایت نکردن حق تقدم در رانندگی است، افزود: ۳۹ درصد علت بروز سوانح رانندگی در کیش به رعایت نکردن حق تقدم و ۳۵ درصد تصادفات نیز مربوط به توجه نکردن به جلو رخ می‌دهد.

سرهنگ مهدی توانگر گفت: بیشترین آمار تصادف در تقاطع‌ها و میادین به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۳۹ درصد سوانح رانندگی در سه راهی و چهار راهها، ۲۵ درصد مربوط به تقاطع‌ها و ۲۴ درصد تصادفات نیز مربوط به میادین جزیره کیش است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش افزایش ۲۰ درصدی اعمال قانون در ۸ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل را زنگ خطری در این حوزه بر شمرد و بر لزوم ریشه یابی آن تاکید کرد.

سرهنگ توانگر افزود: فرهنگ سازی و آموزش دو موضوع مهم و تاثیرگذار در کاهش آمار جرایم و تخلفات حوزه راهنمایی و رانندگی بشمار می‌روند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی از افزایش ۵۴ درصدی توقیف خودرو‌های سواری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: سرعت غیر مجاز و تخلف حادثه ساز از مهمترین دلایل توقیف خودرو‌ها در کیش بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تاکنون در کیش شش هزار و سیصد دستگاه موتورشارژی ساماندهی شده است از اجرای مرحله دوم اجرای این طرح در کیش خبر داد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش، گفت: مرحله دوم ساماندهی موتور‌های شارژی با صدور کارت برای مالکان که پلاک دریافت کرده اند در حال اجراست.

سرهنگ توانگر با اشاره به اهمیت دریافت گواهینامه موتورشارژی برای دارندگان این وسیله نقیله، گفت: بستر‌های دریافت گواهینامه موتور‌های شارژی از سال گذشته در کیش فراهم شده است و حداقل ماهانه ۵۰ نفر از ساکنان کیش موفق به دریافت گواهینامه موتورشارژی در کیش می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: امسال بیش از سه هزار موتورشارژی در ۸ ماهه گذشته در کیش توقیف شده است و این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.


حجم ویدیو: 13.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:48

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون