کمبود 40 قلم دارو به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌ها


کمبود 40 قلم دارو به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌ها

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: علیرغم پیگیری‌های مستمر با بانک مرکزی، تامین ارز و تسهیلات مدنظر سازمان غذا و دارو توسط بانک‌های عامل انجام نشده است و مشکل تامین ۴۰ قلم دارویی به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌هاست.

کمبود 40 قلم دارو به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌ها

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر سید حیدر محمدی با اشاره به بهبود شرایط تامین آنتی‌بیوتیک‌ در داروخانه‌‎ها، گفت: در تولیدات داخلی برخی آنتی بیوتیک‎ها مثل کوآموکسی کلاو شاهد رشد ۲۰ برابری تولید آن نسبت به ابتدای سال و سفیکسیم ۱۰ برابر و داروی آموکسی سیلین ۴ برابر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ محموله آنتی بیوتیک وارد کشور شده است، اظهار کرد: در چند روز آینده یک محموله دارویی جدید نیز وارد کشور خواهد شد. اقدامات صورت گرفته با هدف رفع کمبودهای ضروری دارو تا ثبات بازار و رفع نیاز بیماران ادامه خواهد یافت.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه میزان تولید آنتی بیوتیک‌های خوراکی و سرم از طریق تولید داخل افزایش یافته است، گفت: با رفع مشکلات تولیدکنندگان آمار تولید در کشور افزایش یافت. همچنین شرکت‌هایی که تخلفشان اثبات شده است به نهادهای بازرسی معرفی شدند و پس از این ابلاغ شد هیچ شرکت دولتی به دلیل زیان‌ده بودن مجاز به توقف تولید و فروش نخواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!