آیین‌نامه واردات خودرو باعث افزایش کیفیت نمی‌شود


بانکداری ایرانی-یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اصلاح آیین‌نامه واردات خودرو اظهار کرد: آیین‌نامه واردات خودرو هدف اصلی واردات یعنی کاهش قیمت و افزایش کیفیت را محقق نمی‌کند. محسن دهنوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به...

آیین‌نامه واردات خودرو باعث افزایش کیفیت نمی‌شود

بانکداری ایرانی-یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اصلاح آیین‌نامه واردات خودرو اظهار کرد: آیین‌نامه واردات خودرو هدف اصلی واردات یعنی کاهش قیمت و افزایش کیفیت را محقق نمی‌کند.

محسن دهنوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آیین‌نامه واردات خودرو گفت: هدف از این‌که به دولت اجازه واردات خودرو داده شد، تنظیم بازار بود یعنی کمک شود که نیاز بازار به دلیل کاهش تولید خودرو برطرف شده و در عین حال قیمت خودرو هم کم شود.

وی با بیان این‌که اختلاف قیمت زیادی بین قیمت خودروی تولید در کارخانه با عرضه آن در بازار است، ادامه داد: هدف از واردات خودرو این بود که فاصله قیمت بین کارخانه تا بازار کم شود و این شکاف کاهش پیدا کند اما متاسفانه خیلی امیدی به آیین‌نامه تدوین شده خودرو ندارم چون این آیین‌نامه و این مدل واردات نمی‌تواند هدف اصلی یعنی کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروی داخلی را محقق کند. به نظرم آیین‌نامه به خوبی تدوین نشده و ما را به هدف اصلی یعنی کاهش قیمت و افزایش کیفیت نمی‌رساند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در عین حال با بیان این‌که ممکن است این مدل واردات خودرو باعث کاهش قیمت شود، تصریح کرد: بعید است که با این مدل واردات خودرو افزایش کیفیت را شاهد باشیم ضمن آنکه کاهش کم قیمت هم فایده‌ای ندارد چون واقعا خودروی عرضه شده با کیفیت فعلی و قیمت آن ناعادلانه است و باید کیفیت آن افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که بعید می‌دانم این آیین‌نامه باعث عادلانه شدن قیمت و افزایش کیفیت شود.

دهنوی با تاکید بر لزوم اصلاح آیین‌نامه واردات خودرو گفت: توصیه من اصلاح آیین‌نامه است؛ قرار بر افزایش تولید خودروی داخلی بود منتهی آمار شش ماهه اول امسال در تولید خودرو مثلا در شرکت سایپا در مقایسه با شش ماهه اول سال گذشته نشان می‌دهد که تقریبا رشدی نبوده است. در این شرایط آیین‌نامه خیلی ضعیفی برای واردات تدوین می‌شود؛ چه‌طور می‌توان امید داشت که با این وضعیت بازار خودرو بهتر شود؟ من چشم‌اندازی در کوتاه مدت نمی‌بینم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403