شرایط تحصیل داروسازی در روسیه (6 مرحله)


آیا تا به‌ حال به تحصیل داروسازی در روسیه فکر کرده‌اید؟ روسیه یکی از کشورهایی است که شرایط مهاجرت و ادامه تحصیل را برای متقاضیان ایرانی بسیار راحت کرده است. صفر تا 100 مراحل اپلای دانشگاه های روسیه رو میتوانید در همین مقاله کوتاه بخوانید.

شرایط تحصیل داروسازی در روسیه (6 مرحله)

چرا تحصیل داروسازی در روسیه؟

تا چند سال گذشته تنها تصوری که مردم از کشور روسیه داشتند شامل کلاه‌های پشمی زمستانی، هوای سرد قطبی و زبان محاوره‌ای بسیار سخت بود. این روزها با پیشرفت‌هایی که در حوزه تکنولوژی و ارتباطات به وجود آمده، نظر مردم نسبت به این کشور تغییر کرده است. در حالت کلی این کشور از لحاظ اقتصادی و علم بصورت قابل توجهی پیشرفت کرده و همین موضوع باعث شده به‌عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب در میان ایرانیان، به شمار رود.

جالب است بدانید که روسیه به‌عنوان کشوری با بیشترین میزان افراد تحصیل‌کرده در جهان به‌عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورها برای پذیرش دانشجویان از تمامی مناطق دنیا معرفی می‌شود. علاوه بر آن در این کشور مراکز آموزشی بسیاری وجود دارد که در آن‌هارشته‌های مختلفی را تدریس می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که کشور روسیه را برای مقصد مهاجرت تحصیلی مناسب می‌کند، هزینه پایین‌تر زندگی به نسبت کشورهای اروپایی و امکان دریافت آسان ویزای تحصیلی برای اتباع ایرانی است. همین دو عامل، بخش بزرگی از دغدغه افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند، حل خواهد کرد.

6 گامی که باید تا زمان تایید نهایی انجام بدهید !

همان‌طور که می‌دانید هر کشور برای پذیرش دانشجو در مراکز تحصیلی خود، قوانین و دستورالعمل‌های خاصی دارد. کشور روسیه نیز برای پذیرش دانشجو، قوانین و قاعده‌هایی دارد. در صورت کلی برای دریافت پذیرش و اقدام به ثبت‌نام در دانشگاه‌های روسیه لازم است 6 مرحله اساسی را پشت سر بگذارید. این 6 مرحله به شرح زیر هستند.

شرایط تحصیل داروسازی در روسیه (6 مرحله)

1. دانشگاهی معتبر پیدا کنید

یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که قبل از انتخاب دانشگاه باید از خود بپرسید، این است که بعد از فارغ‌التحصیلی قصد دارید چه‌کار کنید؟ اگر قصد دارید که بعد از فارغ‌التحصیلی به ایران بازگردید و در حیطه رشته خود در داخل کشور به اشتغال بپردازید، بهتر است به سراغ دانشگاه‌های معتبر برای وزارت بهداشت ایران بروید.

اگر قصد شما از ادامه تحصیل در رشته داروسازی، دریافت ویزای کاری کشور روسیه است، بهتر است به دنبال دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل داروسازی در روسیه باشید.

در ادامه چند دانشگاه معتبر از نظر وزارت بهداشت ایران را به شما معرفی می‌کنیم:

  • دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک (Novosibirsk State University)
  • دانشگاه ایالتی لومونوسوف (Lomonosov Moscow State University)
  • دانشگاه ایالتی سن‌پترزبورگ (Saint Petersburg State University)
  • دانشگاه فدرال کازان (Kazan Federal University)
  • دانشگاه رودن (RUDN University)
  • دانشگاه پزشکی ملی تحقیقات روسیه پیراگوف (Pirogov Russian National Research Medical University)

2. روش‌های درخواست به دانشگاه را بیاموزید

طبق قوانین کشور روسیه، دو گزینه برای درخواست پذیرش دانشجویان بین‌المللی وجود دارد:

  • با استفاده از سایت رسمی دانشگاه ها ، درخواست رسمی خود را مبنی بر بررسی مدارک جهت پذیرش انجام دهید که میتوانید لیست دانشگاه های خوب را در گوگل جستجو کنید ( البته باید توجه داشته باشید که از این بین کدام دانشگاه مدرکش در ایران هم اعتبار دارد. ) یا از راهکار دوم استفاده کنید.
  • به سایت رسمی موسسه های مهاجر به آدرس Himohajer.com مراجعه کنید و از طریق صفحه تحصیل داروسازی در روسیه درخواست خودتان را ثبت کنید.

3. مشاهده و بررسی شرایط ورود به دانشگاه

اگر شما هم تابه‌حال شرایط ثبت‌نام در دانشگاه‌های دنیا رو جستجو کرده باشید، به این موضوع پی برده‌اید که غالباً شرایط و مدارک پذیرش برای دانشگاه‌ها،رویه‌ای مشابه دارد. فرم‌ها و مدارک مشابهی نیز برای درخواست بررسی پذیرش تحصیل داروسازی در روسیه موردنیاز است.

در ادامه مدارک عمومی که اکثر دانشگاه‌ها از شما درخواست می‌کنند به شما معرفی می‌کنیم:

  • در مرحله اول باید فرم درخواست پذیرش را از سایت رسمی دانشگاه دریافت کرده و به‌صورت دقیق آن را پرکنید و برای دانشگاه ارسال نمایید.
  • به خاطر داشته باشید که برخی دانشگاه‌ها ممکن است در زمان درخواست، از شما مبلغی را به‌عنوان حق‌العمل دریافت کنند. در این صورت، حتماً باید مدرکی را مبنی بر پرداخت هزینه درخواست به دانشگاه ارائه دهید.
  • مدرک دیگر موردنیاز برای درخواست، مدرک اصلی و ترجمه‌شده دیپلم است. البته این مدرک برای متقاضیان دوره لیسانس خواهد بود.
  • مدارکی مبنی بر سوابق و موفقیت‌ها که در پذیرش شما نقش مثبتی ایفا کند. بهتر است تمامی این مدارک را به‌صورت رسمی ترجمه کرده و ارسال کنید.
  • عکس آپلود شده با فرمت و اندازه مناسب برای پاسپورت
  • کپی از اصل و ترجمه پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • کپی از اصل و ترجمه شناسنامه
  • توصیه نامه از اساتید معتبر

به خاطر داشته باشید عموماً شرایط ارسال مدارک در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول تمامی مدارک گفته‌شده باید به‌صورت رسمی به زبان روسی ترجمه و برای دانشگاه ارسال شود. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است برای ارسال مدارک اولیه بپذیرند که فایل اسکن شده مدارک را دریافت کنند. برای برخی دیگر باید مدارک را به‌صورت فیزیکی و با استفاده از پست ارسال کنید.

در مرحله دوم و پس از پذیرش اولیه از طریق دانشگاه برای اپلای این رشته ، باید اصل تمامی مدارک را به همراه ترجمه آن‌ها به همراه تمامی مدارک موردنیاز دانشگاه، به مسئول مربوطه بدهد.

4. تحصیل داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی

به خاطر داشته باشید برای ثبت‌نام در دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی، داشتن مدرک زبان روسی الزامی نیست، اما مدارک زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل ضروری خواهد بود. رایج‌ترین مدارک موردپذیرش دانشگاه‌های روسیه شامل تافل، آیلتس و PTE Academic است. البته ممکن است دانشگاه در دوره‌های یک یا چند ترمه،مهارت‌آموزی برای زبان روسی را نیز در دستور یادگیری دانشجویان قرار دهد.

5. هزینه تحصیل داروسازی در کشور روسیه چقدر است ؟

( هزینه ها با توجه به سال 2022 درج شده است )

برنامه تحصیلی هزینه تحصیل
تحصیل به زبان روسی 4000 الی 8000 دلار در سال
تحصیل به زبان انگلیسی 6000 الی 10.000 دلار در سال
دوره پادفک 3000 الی 6000 هزار دلار

6. ارسال مدارک و دریافت پذیرش

هرساله وزارت علوم و آموزش روسیه در دو ترم پاییزه و بهاره اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌کند. برای ترم پاییزه عموماً سایت پذیرش از ماه ژانویه تا جولای باز است. برای پذیرش رشته داروسازی در روسیه در ترم بهاره نیز سایت از ماه سپتامبر تا ژانویه بازخواهد بود. پس به خاطر داشته باشید که اگر قصد ارائه درخواست در این دانشگاه‌ها را دارید، بهتر است از زمان ثبت‌نام جا نمانید!

به اهداف تحصیلی خود نزدیک‌تر شوید

اگر با توجه به راهنمایی های بالا نتوانستید برای اپلای تحصیل داروسازی در روسیه اقدام کنید ، میتوانید از متخصصینی که سال‌ها سابقه موفق در اعزام دانشجو به خارج از کشور دارند استفاده کنید. برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید در گوگل کلمه: های مهاجر را جستجو کنید و به سایت وارد بشوید ، پشتیبانان سایت آماده پاسخگویی به‌تمامی سؤالات شما در ارتباط با دریافت ویزای تحصیلی و انجام تمامی مراحل دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر شما هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس