4 کشتی‌گیر ایرانی زیر ذره‌بین اتحادیه جهانی


4 کشتی‌گیر ایرانی زیر ذره‌بین اتحادیه جهانی

اتحادیه جهانی کشتی به 5 مبارزه حساس در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد به میزبانی آمریکا اشاره کرد.

به گزارش رکنا، رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد در روزهای 19 و 20 آذر به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود.

تیم ملی کشتی آزاد ایران با تیم‌های گرجستان و منتخب جهان در یگ گروه قرار دارد و تیم‌های آمریکا، ژاپن ومغولستان نیز در گروه دیگر این مسابقات جای دارند.

در مسابقات، ستارگانی از میزبان، ایالات متحده آمریکا، ایران، ژاپن، مغولستان، گرجستان و تیم ستارگان میزبان حضور خواهند داشت.

اتحادیه جهانی کشتی در آستانه آغاز این رقابت‌ها، به 5 مبارزه احتمالی در این مسابقات که حساسیت بالایی دارد، اشاره کرده است که در 4 مورد آن مبارزات کشتی‌گیران ایران قید شده است.

65 کیلوگرم: رحمان عموزاد (ایرانی) مقابل جان دیاکومیهالیس (ایالات متحده آمریکا)

فینال وزن 65 کیلوگرم در بلگراد شاهد 2 تن از هیجان انگیزترین استعدادهای جوان حال حاضر جهان بود. عموزاد و دیاکومیهالیس در یک مسابقه 21 امتیازی برای کسب مدال طلا در بلگراد رقابت خوبی به نمایش گذاشتند اما عموزاد در پایان مدال طلا گرفت. کشتی گرفتن با عموزاد به دیاکومیهالیس کمک می‌کند تاکتیک‌هایش را در صورت وجود برای برگشت به بازی تغییر دهد. هواداران می‌توانند انتظار حملات انبوهی از هر 2 کشتی‌گیر را داشته باشند.

برای عموزاد، دوری قهرمان المپیک تاکوتو اوتوگورو (JPN) این فرصتی خواهد بود تا خود را به عنوان برترین ورزشکار وزن 65 کیلوگرم نشان دهد.

70 کیلوگرم - امیرمحمد یزدانی (ایرانی) مقابل ارنازار اکمتعلیف (UWW)

یک مسابقه مجدد دیگر که نوید یک هیجان‌انگیز را می‌دهد. یزدانی و آکمتالیف سال گذشته در مسابقات انتخابی المپیک آسیایی وزن 65 کیلوگرم در آلماتی به مصاف هم رفتند و اگر چه یزدانی در وقت نخست 12 بر 8 پیش افتاد اما آکمتالیف موفق شد در مقابل یزدانی که نتوانست برتری خود را حفظ کند پیروز شود. هر 2 کشتی‌گیر اکنون به 70 کیلوگرم رسیده‌اند. در اسلو یزدانی در وزن 65 کیلوگرم نقره گرفت و آکمتالیف در 70 کیلوگرم به همین مدال دست یافت.

86 کیلوگرم: علیرضا کریمی (ایرانی) مقابل عظمت داولتبکوف

کریمی دارنده 3 مدال جهان در غیاب حسن یزدانی فوق ستاره ایران در ترکیب این تیم حضور خواهد داشت. کریمی مدت‌هاست که زیر سایه یزدانی قرار دهد و اگر بخواهد یزدانی را در ایران شکست دهد، این رقابت می‌تواند به او کمک تا تجربه کسب کند. در حالی که کریمی در 3 دیدار قبلی خود دولت بکوف را شکست داده است.

97 کیلوگرم: کامران قاسم پور (ایرانی) مقابل کایل اسنایدر (آمریکا)

این مسابقه‌ای است که هیچ کسی آن را درخواست نکرد، اما هر طرفدار کشتی به آن نیاز دارد. اسنایدر قهرمان جهان و المپیک به طور بالقوه می‌تواند با قاسم‌پور قهرمان 2 دوره اخیر جهان کشتی بگیرد. اسنایدر در وزن 97 کیلوگرم ثابت است در حالی که قاسم‌پور از وزن 92 کیلوگرم برای جام جهانی به این وزن آمده است. قاسم‌پور پس از یک فینال درخشان مقابل جی دن‌کاکس (آمریکا) دومین عنوان جهانی خود را در بلگراد به دست آورد.

اسنایدر هم در بلگراد، پنج سال پس از آخرین قهرمانی خود در پاریس، دوباره طلا را به دست آورد. مبارزه با قاسم‌پور چالش جدیدی را برای اسنایدر که در المپیک 2016 ریو به دست آورد، به وجود می‌آورد. به جز عبدالرشید سعدولایف از زمانی که او اولین عنوان جهانی خود را در سال 2015 کسب کرد، هیچ‌کسی واقعاً نتوانسته به سطح او برسد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی