همسر غلامرضا سلیمانی: امیدوارم بتوانم کتاب‌های منتشرنشده‌اش را آماده کنم


همسر غلامرضا سلیمانی: امیدوارم بتوانم کتاب‌های منتشرنشده‌اش را آماده کنم

فاطمه طارمی شاعر و همسر زنده‌یاد غلامرضا سلیمانی گفت: امیدوارم بتوانم در نبود او کتاب‌هاى منتشر نشده‌اش را منتشر کنم تا روحش از ما راضى و خشنود باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم شب شعر آیینی «حضور» با عنوان «از کبوتر تا کبوتر» همراه با مراسم بزرگداشت مقام ادبی زنده‌یاد غلامرضا سلیمانی شاعر انقلاب و دفاع مقدس همزمان با هفته بسیج با حضور اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، فاطمه طارمى همسر زنده یاد غلامرضا سلیمانى ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزارى مراسم و تبریک هفته بسیج گفت: شعرهاى این شاعر فقید شامل دو بخش است؛ بخش اول درباره شعر اهل بیت و آیینى و دفاع مقدس است و بخش دوم، اشعار مردمى اوست. غلامرضا سلیمانى دغدغه شعر اجتماعى و با مردم زیستن را داشت.

وی با اشاره به کتاب‌های غلامرضا سلیمانی گفت: او دو کتاب داشت: "پرستارى که شکل تو نبود" و مجموعه شعر مشترکمان به نام "از کبوتر تا کبوتر". او اولین محفل شعر کارگرى را در شرکت ایران‌خودرو راه انداخت و استعدایابى کرد و در این زمینه موفق عمل کرد. امیدوارم بتوانم در نبود ایشان رسالت خطیر انتشار کتاب‌هاى منتشر نشده‌اش را انجام دهم تا روحش از ما راضى و خشنود باشد.

در بخش دیگری از این مراسم، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پیامی خطاب به خانواده زنده‌یاد سلیمانى گفت: زنده یاد غلامرضا سلیمانى یکى از چهره‌هایى بود که اشعار آیینى، انقلابى و دفاع مقدس او بخشى از حافظه شاعران و ملت شریف ایران را شکل داده است.

همسر غلامرضا سلیمانی: امیدوارم بتوانم کتاب‌های منتشرنشده‌اش را آماده کنم

جواد جمیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان نیز در پیامی گفت: شعر انقلاب یکى از مصادیق بى‌نظیرى است که قطعا و بدون شک مرهون و مدیون طبع الهى هنرمندانى همچون استاد غلامرضا سلیمانى است که عمر بابرکت خود را در مسیر اعتلاى فرهنگ و هنر ناب ارزشى و آیینى صرف کرده‌اند.

در پایان جلسه نیز پیام محفل ادبى «حضور» قرائت شد. در این متن آمده است:

«استاد غلامرضا سلیمانى شاعر غزل‌سراى معاصر از جمله شاعرانى بود که روح تعهد در معانى و اندیشه‌ى شعرش متجلى بود. نجابت و زلالى اشعارش از روح پاکش نشأت مى‌گرفت. اگر کلکى مى‌دواند به مدد سلکى بود که از عشق آل الله سرشار بود.

براساس این گزارش، مرحوم غلامرضا سلیمانی از شاعران فعال در دهه 70 و از فعالان انجمن ادبی مروارید بود. از جمله آثار سلیمانی می‌توان به مجموعه‌های «به من نامه بنویس» و «پرستاری که شکل تو بود» اشاره کرد. دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و حوزه‌های آیینی از جمله موضوع‌های مورد توجه زنده‌یاد سلیمانی در فضای شعر و ترانه بود. سلیمانی پس از تحمل دو سال بیماری، 16 آبان‌ماه، در بیمارستان حضرت رسول(ص) درگذشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی