تولید 460 هزار تن آسفالت در تهران


تولید 460 هزار تن آسفالت در تهران

معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۶۰ هزار تن آسفالت در تهران تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی آبشاری، در حاشیه بازدید خبرنگاران از سه کارخانه آسفالت ریزی گفت: سه کارخانه آسفالت ریزی شهر تهران از جمله کارخانه‌های شماره ۶، ۷ و ۹ در منطقه شادآباد قرار دارد و یک کارخانه آسفالت ریزی نیز در منطقه شهریار واقع شده است.

وی افزود: کارخانه آسفالت ریزی ششم در حال تولید آسفالت ساخت ایران، کارخانه شماره ۹ در حالت ساخت آسفالت سوئیسی و کارخانه‌های شماره ۷ و ۸ در حال آسفالت سازی ایتالیایی هستند.

وی گفت: شهر تهران ۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد که ۱۱۰ کیلومتر آن شبکه بزرگراهی و خیابان‌های اصلی و فرعی هستند و ۱۱ کیلومتر دیگر آن که ۱۰ رصد از شبکه بزرگراهی کشور را تشکیل می‌دهد نیازمند بهسازی و روکش آسفالت هستند. ضمن اشاره به اینکه تهران سالانه نیازمند به ۲ میلیون آسفالت دارد.

آبشاری تهران گفت: وظیفه نگهداشت و سرویس دهی در حوزه شبکه بزرگراهی معابر را برعهده دارد و بر همین اساس است که آسفالت چهار کارخانه فعال در شهر تهران برای روکش شبکه بزرگراهی ایجاد شده است.

وی درباره ظرفیت کارخانه‌های تولید آسفالت تصریح کرد: قرار بر این شده تا ۲ کارخانه جدید به ظرفیت تولید آسفالت تهران اضافه شود که یک مورد آن در شرق تهران و دیگری در منطقه غرب است.

وی گفت: ادامه داد: کارخانه شماره ۶ ظرفیت تولید ۱۶۰ تن آسفالت در ساعت، کارخانه شماره ۹ ظرفیت تولید ۲۴۰ تن آسفالت در ساعت، کارخانه شماره ۷ ظرفیت تولید ۲۰۰ تن آسفالت در ساعت و کارخانه شماره ۸ نیز ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ تن آسفالت در روز را دارد و در مجموع روزانه ۴ هزار تن آسفالت در شهر تهران تولید می‌شود.

آبشاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۰ هزار تن آسفالت تولید و در شبکه‌های بزرگراهی تهران مورد استفاده قرار گرفته است که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است و تاکنون ۴۶۰ هزار تن آسفالت تولید شده است.

وی با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته بیشترین حجم آسفالت در منطقه ۴ مورد استفاده قرار گرفت گفت: در ۸ ماه گذشته ۴۱ هزار کامیون به کارخانه‌های آسفالت تردد داشته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس