بررسی شاخص TD Sequential جهت تشخیص زمان خرید بیت کوین


بررسی شاخص TD Sequential جهت تشخیص زمان خرید بیت کوین

اگر می‌خواهید در بازار خریدوفروش رمز ارزها بخصوص بیت کوین شرکت کنید و سود خوبی از این مسیر عاید شما شود، لازم است با ابزارهایی که مشخص می‌کنند چه زمانی برای خرید رمز ارز مناسب است آشنا باشید.

شاخص TD Sequential که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت، یکی از این ابزارها به شمار می‌آید. برای شناخت بیشتر این ابزار تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بررسی شاخص TD Sequential جهت تشخیص زمان خرید بیت کوین

شاخص TD Sequential چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، جهت ترید کردن در بازارهای ارز دیجیتال همانند خرید بیت کوین، اتریوم و… لازم است که داده‌های مستندی داشته باشیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم بررسی بهتری در خصوص خریدوفروش انجام داده و ریسک کمتری را متحمل شویم. شاخص‌های معاملاتی یا اندیکاتورها که اندیکاتور TD Sequential یکی از آن‌ها به شمار می‌آید، ابزارهایی هستند که به فعالان این حوزه کمک می‌کنند تا معامله‌ای پرسودتر و بهتری را انجام دهند. به همین دلیل درک و شناخت این شاخص‌ها، آشنایی با نحوۀ کارکرد و چگونگی استفاده از آن‌ها، پیش از شروع یک معامله ضروری است.

گفتیم که TD Sequential یکی از این شاخص‌ها به شمار می‌آید که توسط تام دی‌مارک Tom DeMark طراحی و ایجاد شده‌است. دی‌مارک روی شاخص‌هایی کار می‌کند که به پیش‌بینی نقاط عطف و بازگشت روند می‌پردازند و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های قیمت به‌منظور تعیین قدرت و ضعف روند بازار و احتمال معکوس شدن آن استفاده می‌شود. مرحلۀ شمارش معکوس این شاخص با توجه به جهت روندی که طی می‌کند، میزان کاهش خریداران و فروشندگان را اندازه‌گیری خواهد کرد.

درواقع اندیکاتور TD Sequential از طریق یک فرآیند مقایسه‌ای، قیمت چندمرحله‌ای‌ای متشکل از شاخص‌های راه‌اندازی و شمارش معکوس، داده‌های قیمتی نامتجانس را تحلیل می‌کند تا بینشی از قدرت یا ضعف روند بازار و احتمال معکوس شدن آن ارائه دهد، بنابراین معامله‌گران این بازار می‌توانند تصمیم بگیرند که چه زمانی برای خرید یا فروش بیت کوین و سایر رمزارزها مناسب است.

یکی از رمزارزهایی که در حوزه‌ی فعالیت‌های تی‌دی سکوئنشال نقش پررنگی دارد، ارز دیجیتال بیت کوین است. این شاخص از آن جهت اهمیت پیدا کرده‌است که تا پیش از پاندمی کووید-۱۹ همواره توانسته تغییرات قیمت بیت کوین را به ‌درستی پیش‌بینی کند. این ابزار نشان داده بود که تغییرات پیش‌رو صعودی خواهد بود، بنابراین زمان درستی برای خرید بیت کوین به شمار می‌آید. اما بد نیست پیش از بررسی تحلیل‌های این اندیکاتور، کمی با رمزارز بیت کوین آشنا شوید.

بررسی شاخص TD Sequential جهت تشخیص زمان خرید بیت کوین

بیت کوین چیست؟

می‌دانید که اولین کوینی که نامش در میان رمز ارزها شنیده شد، بیت کوین بود. به طوری که توانست به پادشاه ارزهای دیجیتال معروف شود. ماهیت این رمز ارز مانند ارز و پول رایج کشورهای مختلف است ولی تنها پشتوانه‌ای که دارد، مقبولیت عمومی است، یعنی مانند برخی از رمز ارزها که دارای پشتوانه هستند، این رمز ارز هیچ پشتوانه‌ای ندارد، به همین دلیل بهتر است در خصوص زمان خریدوفروش بیت کوین، از ابزارها و شاخص‌هایی که توانسته‌اند بهترین زمان را برای انجام آن روشن کنند استفاده شود. اندیکاتور تی‌دی سکوئنشال TD Sequential نیز نشان می‌دهد که چه زمانی قیمت بیت کوین پایین آمده و برای خرید زمان مناسبی فرارسیده‌ است.

در ادامه به توضیح روند عملکرد اندیکاتور TD Sequential خواهیم پرداخت:

  • TD Sequential در خرید بیت کوین چه عملکردی دارد؟

به‌طور کل وظیفۀ این اندیکاتور آن است که پایان روندهای محلی را پیش‌بینی کند. این اندیکاتور در مشخص کردن نقاط مهمی که روند در آن‌ها ضعیف شده و برگشت انجام می‌شود کارایی دارد. اما نکتۀ مهمی که در این خصوص وجود دارد، آن است که این اندیکاتور حتما باید روی نمودارهای میله‌ای و کندلی استفاده شود، بنابراین این اندیکاتور باید در ترکیب با الگوها و قواعد پرایس اکشن و الگوهای کلاسیک کندلی استفاده شود.

اندیکاتور تی‌دی سکوئنشال TD Sequential از سه عنصر مهم تشکیل شده‌است:

  1. حرکات تند Price flip؛ یک سیگنال برگشتی بالقوه است.
  2. تنظیمات Setup؛ سیگنال‌ها را فیلتر می‌کند، این تنظیمات مشخص خواهد کرد که روند جدید از کجا شروع شده‌است و اصلاحات در چه زمانی رخ خواهد داد.
  3. شمارش معکوس Countdown؛ از دیگر عناصر این اندیکاتور به شمار می‌آید که طول روند را محاسبه می‌کند تا بتواند زمان دقیق تضعیف روند، شروع چرخه و Priceflip جدید را مشخص کند.
  • TD Sequential و بررسی بیت کوین از منظر آن

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نمودار پایین شرایط فعلی قیمت بیت کوین توسط تی‌دی سکوئنشال را به‌ تصویر کشیده است.

بررسی شاخص TD Sequential جهت تشخیص زمان خرید بیت کوین

توماس ثورنتون Thomas Thornton بنیان‌گذار شرکت مشاورۀ سرمایه‌گذاری تله‌متری Telemetry، با استفاده از این شاخص، ادعا کرده‌است که کف قیمت بیت کوین فرارسیده است این به آن معنی است که شاید قیمت بیت کوین در زمان‌های پیش‌رو به این اندازه نباشد، ثورنتون همچنین ادعا کرده‌است که امکان رسیدن این رمزارز به قیمت ۱۷۸۲۰ دلار نیز ممکن است، بنابراین بهتر است از معاملات بزرگ در خصوص خریدوفروش بیت کوین پرهیز شود. توماس ثورنتون معتقد است این سیگنال ممکن است دوباره کار کند، اما همچنان خطرات لیکویید شدن و ریسک‌های طرف معامله بزرگی در میان هستند، به طوری که ممکن است ورود قانون‌گذار و سیاست‌مداران نیز این ریسک را افزایش دهد.

  • سیگنال‌های اندیکاتور سکوئنشال تی‌دی

بد نیست که در این قسمت به دو نمونه از سیگنال‌های این اندیکاتور اشاره کنیم. یکی از این سیگنال‌ها که بریش نام دارد، خبر از روند نزولی و موقعیت فروش را می‌دهند. زمانی‌ که قیمت‌ها در حال افزایش هستند و شمارش کندل‌ها به عدد 9 یا 8 می‌رسد، می‌توان دریافت که بازار یا آن دارایی به زودی در روند نزولی قرار خواهد گرفت.

سیگنال بولیش، دقیقا برخلاف سیگنال بریش عمل می‌کند، به این معنا که وقتی در روند نزولی شاهد 9 کندل متوالی بودیم، درمی‌یابیم که زمان خرید بیت کوین فرارسیده است، همچنین این موضوع نشان می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک قیمت‌ها افزایش خواهند یافت، پس این زمان موقعیت مناسبی برای خرید بیت کوین است.

بررسی شاخص TD Sequential جهت تشخیص زمان خرید بیت کوین

جمع‌بندی

هنگامی که صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، نام بیت‌کوین بر ذهن و زبان جاری می‌شود. همان‌طور که می‌دانید رمز ارز بیت کوین حجم عظیمی از معاملات را به خود اختصاص داده‌است، به طوری که اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، نیاز است حتما از عوامل تغییرات قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها باخبر باشید و از ابزارهای موجود برای اطلاع از نوسانات احتمالی بازار استفاده کنید. شاخص TD Sequential یکی از این اندیکاتورهاست که می‌تواند به شما کمک کند تا این مسیر را با آگاهی بالایی دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری