کدام آسیایی‌ها بیشترین بازی را در جام جهانی دارند/ حاج صفی رقیب ناگاتومو و سامی جابر


کدام آسیایی‌ها بیشترین بازی را در جام جهانی دارند/ حاج صفی رقیب ناگاتومو و سامی جابر

یوتو ناگاتومو مدافع تیم ملی ژاپن با حضور در بازی برابر کاستاریکا به یک رکورد تازه و جالب در بین بازیکنان آسیایی دست پیدا کرد.

به گزارش" ورزش سه" بازی دوم تیم ملی ژاپن در جام جهانی 2022 قطر هرچند با شکست برای این تیم آسیایی همراه بود اما یوتو ناگاتومو وینگ‌بک باتجربه و 36 ساله این تیم توانست به رکورد حضور در سیزده بازی در جام جهانی برسد. ناگاتومو که از جام جهانی 2010 در تیم ملی ژاپن حضور داشته در چهار جام جهانی پیاپی برای این تیم به میدان رفته است. نکته جالب درمورد او اینست که قبل از جام جهانی قطر او در تمام یازده بازی که لباس تیم ملی ژاپن را به تن داشته تمام 90 دقیقه و یک بازی 120 دقیقه برابر پاراگوئه در مرحله حذفی را به طور کامل بازی کرده است.
ناگاتومو اما در جام جهانی قطر و در دوبازی ابتدایی ژاپن برابر آلمان و کاستاریکا بترتیب 57 و 47 دقیقه در زمین بوده است. با این وجود او توانست رکورد بیشترین بازی یک ژاپنی در جام جهانی را بشکند و از این نظر دومین بازیکن برتر آسیا در تاریخ جام جهانی باشد. نفر اول این لیست اما یک بازیکن کره‌ای است.
هونگ میونگ بو مدافع وسط و سوئیپر قدیمی تیم ملی کره جنوبی موفق شده 16 بازی همراه این تیم در جام جهانی به میدان برود. او که لقبش "لیبروی ابدی" بود اولین بار در جام جهانی 1990 در ترکیب تیم ملی کره در جام جهانی حضور پیدا کرد و در هر سه بازی تیمش کامل و 90 دقیقه بازی کرد.

کدام آسیایی‌ها بیشترین بازی را در جام جهانی دارند/ حاج صفی رقیب ناگاتومو و سامی جابر

در جام جهانی 1994 او عملکردی خیره کننده داشت و علاوه برحضور ثابت در هر سه مسابقه دو گل و یک پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. بعد از جام جهانی 1998 که بازهم بازیکن اصلی کره جنوبی در هر سه بازی مرحله گروهی بود در جام جهانی 2002 به میزبانی کشور همراه این تیم به مرحله نیمه نهایی رسید و در تمام مسابقات بازی کرد.
سامی الجابر ستاره فوتبال عربستان در دهه 90 نیز با حضور در جام جهانی و انجام 9 مسابقه سومین آسیایی این لیست است اما دو بازیکن تیم ملی ایران می توانند رکورد اسطوره عربستان را در قطر به چالش بکشند.
علیرضا جهانبخش واحسان حاج صفی که در سه جام جهانی آخر(2014،2018،2022) همراه تیم ملی در این مسابقات حضور داشته‌اند هرکدام 8 مسابقه تا قبل از بازی آخر برابر آمریکا انجام داده‌اند. البته علیرضا جهانبخش به خاطر محرومیت بابت دریافت کارت زرد در دو بازی اول شانس بازی برابر امریکا را از دست داده است اما حاج صفی که احتمالا یکی از مردان ثابت کی‌‍روش باشد می تواند به رکورد سامی الجابر برسد. در صورت صعود تیم ملی از این مرحله که اتفاقی کاملا محتمل و در دسترس است این دوبازیکن می توانند رکورد بازی‌شان در جام جهانی را افزایش بدهند.

کدام آسیایی‌ها بیشترین بازی را در جام جهانی دارند/ حاج صفی رقیب ناگاتومو و سامی جابر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...