آمریکا و روسیه زندانی تبادل می‌کنند


آمریکا و روسیه زندانی تبادل می‌کنند

کاردار آمریکا در روسیه اعلام کرد مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه و رئیس سیا در دیدار اخیر خود درباره تبادل زندانیان رایزنی کردند.

آمریکا و روسیه زندانی تبادل می‌کنند

به گزارش راهبرد معاصر، الیزابت رود، کاردار آمریکا در روسیه، تصریح کرد که سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه و ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، درباره حل و فصل احتمالی مناقشه در اوکراین گفتگو یا مذاکره نکردند.

رود به ریانووستی گفت که این دو مقام سرویس اطلاعاتی درباره خطرات هسته‌ای صحبت کردند که هدف از دیدار اخیر آن‌ها در آنکارا بود. او افزود که تماس‌های جدید از طریق این کانال ارتباطی در حال حاضر برنامه ریزی نشده است.

کاردار آمریکا در روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه که امروز دوشنبه منتشر شد به ریانووستی گفت: آمریکا و روسیه در حال مذاکره در مورد آزادی احتمالی بریتنی گرینر بسکتبالیست و پل ویلان، تفنگدار سابق نیروی دریایی هستند.

رود گفت که واشنگتن چندین بار با مسکو در مورد آزادی تماس گرفته است، اما هنوز "پاسخ جدی" دریافت نکرده است.

گرینر در ماه فوریه به دلیل همراه داشتن روغن شاهدانه در مسکو بازداشت شد و با ۹ سال زندان روبرو شد. ویلان نیز در سال ۲۰۱۹ به اتهام جاسوسی محکوم شد و به ۱۶ سال زندان محکوم شد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن پیشنهاد داده است که مبادله‌ای برای ویکتور بوت، یک شهروند روسی که ۱۴ سال پیش توسط اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا دستگیر و به جرم توطئه برای فروش اسلحه به یک گروه تروریستی به ۲۵ سال زندان محکوم شد، ارائه دهد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس