هشدار؛ مهمترین اقدامات پس از کاهش ناگهانی فشار خون در خانه بشناسید


هشدار؛ مهمترین اقدامات پس از کاهش ناگهانی فشار خون  در خانه بشناسید

فشار خون پایین نیز همانند فشار خون بالا خطراتی را برای سلامت بدن به وجود می آورد که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و با علائمی نیز همراه است که با کمک روش های طبیعی جهت درمان افت فشار خون می توانید این مشکل را برطرف کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ کاهش ناگهانی فشار خون یا فشار خون پایین وضعیتی است که در آن فشار خون فرد کم می شود و دارای علائمی نیز می باشد که باعث ایجاد خطراتی از جمله شوک می شود که در این حالت خون به مقدار کافی به ارگان های اصلی بدن از جمله مغز و قلب نمی رسد و خطر دیگر آن این است که فرد تمرکز کافی ندارد و دچار سرگیجه می شود که با کمک روش های طبیعی و خانگی درمان افت فشار می توانید این مشکل را برطرف کنید.

همانطور که برای درمان فشار خون بالا و کنترل فشار خون روش های خانگی و طبیعی بسیار موثر می باشد به منظور رفع افت فشار خون نیز استفاده از روش های خانگی بسیار مفید و تاثیر گذار می باشند.

مصرف نمک:

بدن به منظور پیشگیری از کاهش ناگهانی فشار خون، تعادل مایعات و عملکرد صحیح به میزان کافی نمک در روز نیاز دارد و یک فرد به صورت متوسط روزانه باید یک قاشق چای خوری نمک مصرف کند بنابراین در زمان فشار خون پایین به یک لیوان آب، یک و نیم قاشق چای خوری نمک اضافه کنید سپس آن را بنوشید همچنین می توانید برای از بین بردن افت فشار خون از نوشیدنی های ورزشی استفاده کنید.

چای سبز:

استفاده از چای سبز برای درمان کاهش ناگهانی فشار خون گزینه بسار مناسبی است می توانید یک قاشق چای خوری چای سبز را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید سپس به آن عسل نیز بیافزایید و روزی دو تا سه بار در روز از آن استفاده کنید.

روغن رزماری:

روغن رزماری در رفع کاهش ناگهانی فشار خون تاثیر شگفت انگیزی دارد بنابراین شش قطره روغن رزماری و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل یا زیتون را با هم ترکیب کنید سپس با محلول حاصل تمام بدن تان را ماساژ دهید از این روش یک بار در روز استفاده کنید تا به نتیجه مورد نظر تان برسید.

شیرین بیان:

شیرین بیان از دیگر روش های خانگی موثر جهت تنظیم فشار خون می باشد، به یک فنجان آب یک قاشق چای خوری شیرین بیان اضافه کنید سپس به مدت پنج دقیقه بجوشانید و پس از سرد شدن به آن کمی عسل بیافزایید برای رسیدن به نتیجه دلخواه این نوشیدنی را دو یا چهار بار در روز مصرف کنید.

جینسینگ:

از بهترین راه ها جهت درمان کاهش ناگهانی فشار خون استفاده از جینسینگ است بنابراین به یک فنجان آب یک قاشق چای خوری جینسینگ اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد سپس به آن عسل نیز بیافزایید و روزی دو تا سه بار آن را بنوشید.

کشمش:

با کمک کشمش می توان افت فشار خون را درمان کرد زیرا کشمش یک روش عالی جهت برطرف کردن کاهش ناگهانی فشار خون می باشد، سی تا چهل عدد کشمکش را داخل یک فنجان آب اجازه دهید به مدت یک شب بماند سپس صبح به صورت ناشتا آن ها را بخورید همچنین استفاده از آب کشمش خیس شده نیز بسیار موثر است به منظور رسیدن به نتیجه مورد نظر از این روش به مدت چند هفته استفاده کنید.

ریحان:

ریحان به دلیل داشتن منیزیم، پتاسیم، ویتامین C و پانتووتنیک برای کاهش ناگهانی فشار خون بسیار مفید است از این رو، عصاره آب ده تا پانزده عدد برگ ریحان را گرفته سپس به آن یک قاشق چای خوری عسل بیافزایید و نوشیدنی به دست آمده را صبح به صورت ناشتا میل کنید همچنین می توانید هر روز صبح چهار تا پنج عدد برگ ریحان مصرف کنید.

بادام و شیر:

بادام و شیر از دارو های خانگی سنتی برای درمان کاهش ناگهانی فشار خون می باشند، پنج تا شش عدد بادام را به مدت پنج دقیقه داخل آب خیس کنید سپس پوست بادام را کنده و آن را له کنید و در نهایت خمیر به دست آمده از آن را به یک فنجان شیر گرم بیافزایید و هر روز صبح میل کنید.

تغییر وضعیت فیزیکی:

در صورتی که با جا به جا شدن یا انجام هر حرکت فیزیکی دیگر دچار تاری دید، سبکی سر، سرگیجه می شوید می توانید در یک موقعیت فیزیکی به مدت ۶۰ ثانیه بمانید و دوباره جا به جا شوید استفاده از این روش علایم ناشی از کاهش ناگهانی فشار خون را کاهش می دهد.

قهوه:

قهوه یک گزینه درمانی برای کاهش ناگهانی فشار خون محسوب می شود، به یک فنجان آب یک تا دو قاشق غذا خوری پودر قهوه اضافه کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بجوشد سپس به آن شکر اضافه کنید و پس از اینکه کمی سرد شد آن را بنوشید.

ویتامین ها:

از ویتامین هایی که سبب افزایش فشار خون می شود ویتامین E و B۱۲ می باشد بنابراین به منظور دریافت این ویتامین ها اسفناج، سیب زمینی، بادام، تخم مرغ، ماهی، پنیر و شیر استفاده کنید.

نکته: افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند نباید از ویتامین E استفاده کنند و البته ویتامین B۱۲ نیز برای درمان کم خونی نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود.

مصرف آب فراوان :

کمبود آب گاهی مواقع می تواند موجب کاهش ناگهانی فشار خون شود. بدن انسان با از دست دادن آب دچار کم آبی می شود که این اتفاق می تواند خطرات زیادی برای سلامتی فرد به همراه داشته باشد؛ کم آبی ممکن است به دلایلی همچون اسهال شدید، استفراغ، تعریق زیاد، تب و ورزش رخ دهد، همچنین مصرف دارو های ادرار آور نیز در کم آبی بدن تاثیر دارند.

وعده های غذایی کوچکتر :

برخی افراد به ویژه سالمندان بعد از خوردن یک وعده غذایی بزرگ ممکن است دچار افت فشار شوند که این اتفاق به این دلیل است که بعد از خوردن غذا, خون در دستگاه گوارش جریان می بابد و در نتیجه ضربان قلب افزایش پیدا کرده تا فشار خون به تعادل برسد.

پوشیدن جوراب های فشاری :

جوراب ساق بلند الاستیک یا جوراب های معمولی مانع از جمع شدن خون در پاها می شوند، در نتیجه از این طریق می توان میزان فشار خون ارتو استاتیک که ممکن است در نتیجه ایستادن، دراز کشیدن یا نشستن زیاد ایجاد شده باشد، کاهش پیدا کند.

اگر در حالت خوابیده به سر می برید، استفاده از بریس های فشاری می تواند به پمپاژ خون از پاها کمک کند، کاهش ناگهانی فشار خون اغلب در افراد سالمند رخ می دهد به طوری که ۱۱ درصد افراد میانسال و ۳۰ درصد سالمندان را شامل می شود.

هشدار؛ مهمترین اقدامات پس از کاهش ناگهانی فشار خون  در خانه بشناسید

مصرف داروهای فشار :

در صورت لزوم پزشک داروهایی برای درمان کاهش ناگهانی فشار خون تجویز خواهد کرد، حال مصرف داروهایی که در زیر اشاره کرده ایم، می توانند به بهبود افت فشار خون ارتاستاتیک کمک نمایند :

میدودرین که مصرف آن موجب باریک شدن عروق خونی برای افزایش فشار خون می شود.

فلودروکورتیزون، حجم خون را افزایش می یابد.

منبع: arga-mag

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی