تغییر محدودیت‌های کرونایی در چین


تغییر محدودیت‌های کرونایی در چین

ایسنا نوشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که به دنبال سیگنال‌های پکن برای تغییر قوانین مربوط به کروناویروس، جستجوها برای خرید تجهیزات پزشکی و حیات بخش افزایش یافته است.

با تشدید نگرانی و ناامیدی از اقدامات پکن برای مهار شیوع فزاینده کروناویروس، تقاضا برای خرید تجهیزات پزشکی همچون دستگاه‌های تنفس مصنوعی و کپسول اکسیژن در بین شهروندان چین افزایش یافته است.

بیش از ده‌ها فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی در مصاحبه با فایننشال تایمز اظهار داشتند: فروش تجهیزاتی که برای تشخیص یا درمان علائم کووید-۱۹ استفاده می‌شود از یازدهم نوامبر و زمانیکه مقامات چین مدت زمان قرنطینه را برای افرادی که در تماس نزدیک با بیمار هستند یا مسافران بین المللی کوتاه ‌تر کرده، افزایش یافته است.

تغییر محدودیت‌های کرونایی در چین

"مایکل هوانگ"، مالک یک صندوق خصوصی مستقر در هانگژو، چند ساعت پس از اعلام قوانین جدید در پکن، چند صد دلار برای خرید دستگاه تنفس مصنوعی و کپسول اکسیژن برای پدر ۷۴ ساله خود هزینه کرد.

وی گفت: با افزایش آمار مبتلایان، بیمارستان‌ها با کمبود تخت برای پذیرش بیماران مواجه خواهند شد و اگر نتوانم پدرم را در اورژانس بستری کنم باید مطمئن باشم که شرایط برای درمان او در خانه فراهم است.

"یانژونگ هوانگ"، یکی از اعضای شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: این باور عمومی وجود دارد که وقتی پکن از اجرای سیاست "کووید صفر" دست بردارد، بیمارستان‌های چین مملو از بیماران آلوده به ویروس خواهند شد.

سویه غالب اُمیکرون باعث شده افراد کمتر به نوع شدید بیماری کووید مبتلا شوند و جان خود را نسبت به سویه‌های قبلی از دست بدهند. با این حال، این ویروس تهدید قابل توجه برای جمعیت سالمند چین است. تقریبا یک سوم از افراد بالای ۶۰ سال دوره تزریق سه دُز واکسن کووید را تکمیل نکرده‌اند.

به گزارش فایننشال تایمز، علاوه بر کاهش دوره قرنطینه، مقامات چین اعلام کردند دیگر ردیابی افرادی که در تماس نزدیک سطح دو با بیماران مبتلا به کووید بوده‌اند، انجام نمی شود. این اقدامات، با هدف کاهش فشار بر سیستم متمرکز قرنطینه به عنوان گامی آزمایشی در جهت اولویت قرار گرفتن رشد اقتصادی بر کنترل همه‌گیری در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

271 35

کد خبر 1700530

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند