ایوان پریشیچ مردی با آمار خارق‌العاده؛/ سناتوری که جایگاهش انکارشدنی نیست (عکس)


ایوان پریشیچ مردی با آمار خارق‌العاده؛/ سناتوری که جایگاهش انکارشدنی نیست (عکس)

در روزی که شاگردان دالیچ توانستند به بازی برگردند و سه امتیاز حساس را به نام خودشان بزنند ایوان پریشیچ یکی از بازیکنان مهم این تیم بود.

به گزارش "ورزش‌سه"، او هرگز خسته نمی‌شود و خیلی کم پیش می‌آید که در مسابقات ضعیف ظاهر شود، اما در مصاف با مراکش شماره 4 تیم ملی کرواسی روز خوبی را پشت سر نگذاشت. با این حال دیدار برابر کانادا پیش روی او بود تا این عملکرد را جبران کند. پریشیچ در این مسابقه گل نزد ولی دوبار برای کریماریچ موقعیت گل ساخت تا یکی از کلیدی‌ترین نفرات کرواسی در کسب اولین پیروزی در قطر باشد.
پریشیچ با 33 سال و 298 روز همچنان در حال جابجایی رکوردهای زیادی است. او با حضور در جام جهانی 2022 به سومین بازیکن مسن تاریخ از سال 1966 تبدیل شد که در یک بازی جام موفق به ارسال دو پاس گل می‌شود. او با دو پاس گلی که در مصاف با کانادا ثبت کرد حالا در کنار لازلو فازکاس مجارستانی (34 سال و 243 روز) و دانمارکی مایکل لادروپ (34 سال و 13 روز) قرار گرفت.

موفقیت‌های بازیکن کهنه‌کار کرواسی فقط به همین این موفقیت منحصر نمی‌شود و او با 2 پاس گل شب گذشته حالا به طور مستقیم در 16 گل کرواسی در مسابقات جهانی و یورو تاثیر داشته؛ او 9 گل و 7 پاس گل به ثبت رسانده است. تاثیرگذاری روی 16 گل بیشتر از هر بازیکن دیگری در فوتبال کرواسی است و حتی از آمار بی نظیر داوور شوکر که 9 گل با یک پاس گل در مسابقات قهرمانی جهان و اروپا به ثمر رسانده هم به شکل قابل توجهی جلوتر است.
به همین دلایل است که در کرواسی پریشیچ را گنجینه تیم ملی و فوتبال کشورشان می‌دانند؛ بازیکنی که سال‌ها به عنوان یکی از نفرات کلیدی اینتر و بایرن در پست وینگر چپ و راست بازی کرده و تاثیرگذار بوده و حالا هم یکی از بازیکنان اصلی کونته در تاتنهام به شمار می‌رود. او در تاریخ فوتبال تیم ملی کرواسی جایگاهی همیشگی به دست آورده و او را سناتوری می‌دانند که انکارش غیرممکن است.

ایوان پریشیچ مردی با آمار خارق‌العاده؛/ سناتوری که جایگاهش انکارشدنی نیست (عکس)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید