بارش باران و برف در 20 استان


بارش باران و برف در 20 استان

سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران و کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در ۲۰ استان هشدار داد.

بارش باران و برف در 20 استان

به گزارش راهبرد معاصر سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما خبر داد.

این وضعیت از اواخر وقت روز سه‌شنبه (۸ آذرماه) در نیمه جنوبی آذربایجان غربی و شمال کردستان، روز چهارشنبه (۹ آذرماه) در ایلام، لرستان، همدان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان و پنج‌شنبه (۱۰ آذرماه) در گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، شمال همدان و شمال سمنان مورد انتظار است.

در پی حاکمیت این شرایط جوی احتمال لغزندگی جاده‌ها، کاهش شعاع دید، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به‌صورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در این وضعیت احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند./ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی