روسیه: برنامه‌ای برای تخلیه نیروها از زاپروژیا نداریم


روسیه: برنامه‌ای برای تخلیه نیروها از زاپروژیا نداریم

سخنگوی کاخ کرملین ادعا‌های مبنی بر تصمیم به تخلیه زاپروژیا را رد کرد.

سخنگوی کاخ کرملین در بیانیه امروز (دوشنبه) خود گزارش‌هایی مبنی بر آنکه نیرو‌های روسیه تصمیم به ترک نیروگاه هسته‌ای زاپرویا دارند را تکذیب کرد.

به گزارش فرانسه ۲۴، این مقام کرملین به خبرنگاران گفت که آن‌ها نباید جایی که نشانه‌ای نمی‌یابند را دنبال کنند، و گفت: «روسیه قصد ندارد نیرو‌های خود را از زاپروژیا تخلیه و این نیروگاه را به اوکراین بازگرداند.»

به تازگی حملات متعددی به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه قاره اروپاست گزارش شده است، مسئولیت این حملات را اوکراین و روسیه برعهده نگرفته و هرکدام دیگری را مقصر می‌دانند.

ژنرال ارشد نیرو‌های دفاعی اوکراین هم در بیانیه امروز خود بار دیگر خبر داد که نیرو‌های اوکراینی حملات متعد روسیه به این نیروگاه را خنثی کرده‌اند.

او همچنین اعلام کرد که روز شنبه هم نیرو‌های اوکراینی حدود ۶ دستگاه تسلیحات جنگی را نابود کردند و حدود ۳۰ نیروی اوکراینی مجروح شدند.

در حال حاضر اوکراین مدعیست که به خاطر حملات روسیه به کی‌یف میلیون‌ها شهروند در این شهر و شهر‌های اطراف آن بدون برق و انرژی به سر می‌برند. اکنون کارگران اوکراینی مشغول احیای زیرساخت‌های این شهر هستند و متعهد شدند پس از این هیچ خانواری بیش از ۵ ساعت بدون برق نماند.

روسیه: برنامه‌ای برای تخلیه نیروها از زاپروژیا نداریم

اما صبح امروز «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شد که روسیه باز هم حملات خود رابه زیر ساخت‌های حیاتی آغاز کرده و کار بازسازی ناتمام مانده است. این در حالیست که روسیه بار‌ها اعلام کرده که از ماه فوریه تاکنون هیچ یک از غیرنظامیان را هدف حملات قرار نداده و اگر اوکراین به خواسته‌های روسیه عمل کند نگرانی و آسیب کمتری را متحمل خواهد شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس