اسرار خانه داری؛ چند ترفند ساده برای جلوگیری از کپک زدن ترشی


اسرار خانه داری؛ چند ترفند ساده برای جلوگیری از کپک زدن ترشی

جلوگیری از کپک زدن ترشی کار بسیار ساده ای است. شما برای این کار باید از میزان کافی سرکه، نمک و سبزیجات خشک استفاده کنید. استفاده از سبزیجات تازه و تمیز نیز نکته مهمی در نگهداری از این ترشی ها می باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ جلوگیری از کپک زدن ترشی یکی از مشکلات مهم در نگهداری از ترشی ها می باشد. برای رفع این مشکل باید از راه های جلوگیری از کپک زدن ترشی در این بخش استفاده کنید. شما با رعایت کردن این نکات اصولی می توانید، به مدت طولانی ترشی های خود را نگهداری نمایید.

با رعایت نکات قابل توجه برای نگهداری از ترشی می توانید به مدت طولانی ترشی ها را نگهداری کنید. شما راه های جلوگیری از کپک زدن ترشی و خیارشور نیز می توانید این ترشی خوشمزه را در خانه داشته باشید.

چرا ترشی کپک می زند؟

استفاده از سرکه در ترشی یکی از مهم ترین عوامل در جلوگیری از کپک زدن ترشی خواهد بود. همانطور که می دانید این نوع کپک ها در ترشی موجب نرم شدن آن و از بین رفتن طعم خوب ترشی خواهد شد. وجود سم های مضر در این ترشی ها نیز موجب شده تا آسیب به بدن وارد شود.

سبزیجات و مواد تازه:

یکی از راه های جلوگیری از کپک زدن ترشی در اولین گام استفاده از سبزیجات و مواد اولیه تازه در ترشی می باشد. تمام مواد را به خوبی تمیز کرده و بشویید. همچنین آبکشی کردن این مواد نیز مهم است. در صورتی که مواد همچنان آب دار باشند، موجب شروع کپک در ترشی خواهد شد. هنگام استفاده از گل کلم میان ساقه ها را بررسی کنید تا آلودگی نداشته باشد.

استفاده از سبزی خشک:

بهترین روش برای جلوگیری از کپک زدن ترشی استفاده از سبزی خشک نیز طعم و مزه ای عالی به ترشی می دهد. نعنا، ترخون و مرزه در ترشی موجب پیشگیری از کپک زدن آن نیز می شود. سبزی خشک در ترشی احتمال کمتری در کپک زدن دارد. در صورتی که از سبزی تازه استفاده می کنید، حتما باید سبزی تمیز و تازه استفاده نمایید.

نمک و گلپر:

یکی دیگر از تکنیک ها جلوگیری از کپک زدن ترشی افزودن گلپر و نمک می باشد. گلپر به نوعی خاصیت ضد عفونی کننده دارد و نمک نیز موجب ماندگاری بالای ترشی خواهد شد. افزودن سرکه نیز بسیار موثر بوده و به ازای هر یک لیتر سرکه یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. سرکه به حدی باید باشد که روی سطح مواد را به خوبی بگیرد.

بستن ظرف:

برای جلوگیری از کپک زدن ترشی درب ترشی را به خوبی ببندید و آن را در ظرف شیشه ای نگهداری کنید. هوا به هیچ عنوان از درون ظرف نیابد وارد شود. یکی از مهم ترین عوامل کپک زدن در ترشی نیز قرار گرفتن آن در معرض هوا می باشد. قرار دادن یک تکه فویل نیز بر روی درب ظرف موجب رفع این مشکل خواهد شد.

نگهداری ظرف در جای خنک:

محیط و فضای خنک نیز برای نگهداری از ترشی بسیار مناسب خواهد بود. ظرف ترشی باید دور از نور خورشید باشد. همچنین در زمان استفاده از ترشی نیز باید از یک قاشق تمیز استفاده کنید. قرار دادن قاشق کثیف در ظرف موجب کپک زدن و وارد شدن آلودگی در آن می شود.

منبع: arga-mag

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه