سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا: دیدار با ایران بازی «ناک‌اوت» است


سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا: دیدار با ایران بازی «ناک‌اوت» است

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا گفت: دیدار برابر ایران از اهمیت بالایی برخودار است و به نوعی بازی ناک اوت خواهد بود که هر تیمی ببازد کارش تمام است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران فردا سه شنبه در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف آمریکا می‌رود. این مسابقه که برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد و معادلات صعود به مرحله حذفی را تعیین می‌کند، از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود.

«گرگ برهالتر» سرمربی تیم ملی آمریکا در نشست خبری این مسابقه که امروز دوشنبه برگزار شد، درباره استراتژی فردا مقابل ایران گفت: به خاطر داشته باشید این یک بازی ناک اوت است‌. آتش زیادی با فشردگی زیاد به همراه خواهد داشت‌ باید متعهد باشیم و حملات متقابل داشته باشیم و باید بازی پرچالشی را داشته باشیم که خودمان را آماده کرده ایم.

سرمربی تیم ملی آمریکا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر از مردم دنیا نظرسنجی شود چند درصد به پیروزی ایران و چند درصد به پیروزی آمریکا رای خواهند داد و کدام یک خوشحال می شوند، گفت: این یک بازی فوتبال است و وقتی به آن فکر می کنیم دیگر نباید به مسائلی غیر از فوتبال اندیشید. تیمی که فردا خوب باشد به مرحله بعد صعود می کند تمام تمرکز ما روی بردن است و به مسائل دیگر فکر نمی کنیم.

برهالتر ادامه داد: تمرکز ما روی مسابقه است‌ البته نمی خواهم بگویم برایم اهمیت ندارد بلکه ما واقعا چهارسال است کار کردیم و بین ایران و انگلیس چه اتفاقاتی افتاد که حالا می خواهیم ببریم. ما از مردم ایران پشتیبانی می کنیم اما فردا یک بازی بزرگ است.

او درباره جنگ روانی رسانه های آمریکایی در حذف کلمه الله از پرچم ایران و حمایت فدراسیون فوتبال آمریکا از جنبش زنان ایران تصریح کرد: یک بار دیگر تنها چیزی است که می گویم اینکه بازیکنان و کارمندان ما چیزی درباره این پست نمی دانستیم چیزی که می دانیم این است که این یک مسابقه است و نتیجه فردا برای تیمی است که بهتر بازی می کند. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که به خاطر اتفاقی که افتاده است عذرخواهی کنم.

برهالتر درباره تیم ملی ایران تصریح کرد: حریف تیم قوی و خوبی است‌ که مقدمات آن از هشت سال پیش فراهم شده بود. آنچه در جام جهانی قبل دیدیم استفاده ایران از ضد حملات بود. ایران مربی خیلی خوبی دارد که او را می شناسم. کی روش از نسل جهانی پرتغال است.

او درباره عدم خروج ناوهای آمریکایی از خلیج فارس گفت: من با شما موافقم ورزش باید کشورها را به هم نزدیک کند. وقتی مقابل هم بازی می کنیم باید فقط به فوتبال فکر کنیم.

برهالتر درباره حرف های غیر محترمانه کلینزمن درباره ایران گفت: من اینجا آمده ام درباره بازی ایران و امریکا صحبت می کنم درباره کسی صحبت می کنید که اینجا نیست.

سرمربی تیم ملی آمریکا درباره دیدار با ایران تاکید کرد: به بازی های قبلی نکاه نمی کنیم و تمرکز ما فقط روی بازی فرداست. با توجه به این که چهار سال کار کرده ایم می خواهیم فردا از این محصول لذت ببریم و روز بزرگی را رقم بزنیم.

برهالتر درباره تنش پس از بازی با انگلیس و ایکه آیا بین تو و "جی او" مشکلی وجود دارد گفت: در ارتباط با برنامه چهارساله صحبت کردم. ما چهارسال هم صحبتی داشتیم. من این فرد را قصاوت نمی کنم . من می دانم چه اتفاقاتی افتاده است. "جی او" یکی از اعضای تیم ما هست و هر وقت لازم باشد کمک می کند.

وی ادامه داد: اجازه دهید من بگویم ایران در بازی اول خوب نبود اما در دیدار دوم روحیه خیلی خوبی داشت و به دنیا نشان داد می تواند مقابل یک تیم اروپایی خوب بازی کند. من و کارلوس می دانیم بازی فردا حذفی است و همه می خواهیم ببریم.

او درباره آشنایی کی روش گفت: او یک سال در آمریکا وقت گذاشت تا جوانان را شناسایی کند. در ۱۹۸۸ هم در آمریکا بازی می کرد. فکر می کنم او دانش زیادی دارد. سپس به رئال رفت و توانست خوب بازی کند. او خیلی خوب بود به نظرم غیر منطقی است یک بازی را قبل از برگزاری نتیجه گیری کنیم. ما بازی فردا را منطقی نگاه می کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا ادامه داد: بازی سختی برابر ایران خواهیم داشت. آنها در هر لحظه بهترین عملکرد را خواهند داشت و ما هم باید بتوانیم واکنش متقابلی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی آمریکا درباره عملکرد خط میانی ایران تصریح کرد: بازی اول و دوم متقاوت بود. حاج صفی در دو بازی متفاوت بود. او به خوبی از کانال های ممکن استفاده کرد. بقیه اعضای تیم ایران باید از فرصت ها استفاده کنند حالا باید در بازی با ایران ببینیم چگونه می توانیم بازی را به نتیجه برسانیم.

برهالتر درباره تاثیر بازی جام جهانی ۹۸ فرانسه و تاریخ بازی هشتم آذر با این دیدار گفت: آن تنها بازی بود که من تفسیرش را دادم. یک تیم بود که می خواست ببرد و تیم دیگر چندان اشتهایی نداشت. همان بازی مغزم را سوراخ کرده است و به خوبی یادم هست. ما باید از آن یاد بگیریم و اشتباهات گذشته را نکنیم و تمرکز داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر