بهره‌برداری از قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی تا پایان سال 1401


بهره‌برداری از قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی تا پایان سال 1401

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به پروژه ۹.۳ کیلومتری بزرگراه شهید بروجردی گفت: قطعه اول این پروژه از تقاطع ساوه آزادگان به سمت بلوار الغدیر به طول ۹ کیلومتر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود حق‌لطفی؛ مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی اظهار کرد: این پروژه در رینگ جنوبی تهران قرار دارد و از سال 93، استارت این پروژه آغاز و انشاءالله در آینده نزدیک، قطعه یک به طول 4 کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص جزئیات بزرگراه شهید بروجردی گفت: قطعه یک بزرگراه از تقاطع ساوه و آزادگان آغاز و به سمت بلوار الغدیر می‌رسد که طول این قطعه 4 کیلومتر است همچنین قطعه دوم بزرگراه شهید بروجردی به طول یک کیلومتر و از بلوار الغدیر تا تقاطع بهار و میدان معلم خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: از آزادگان تا الغدیر و در قطعه یک این پروژه، دارای 5 تقاطع غیرهمسطح و شامل 11 پل خواهد بود که با رفع معارض ملکی، 4 کیلومتر آن به بهره‌برداری می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که در بهمن ماه یا اسفند امسال به بهره‌برداری برسد و قطعه یک شهید بروجردی در اختیار مردم قرار بگیرد.

حق‌لطفی با بیان اینکه در پروژه شهید بروجردی 15 هزار متر پل ساخته شده است، گفت: حدود یک میلیون و 80 هزار مترمربع خاکبرداری خواهد شد که از این تعداد 50 هزار مترمربع باقی مانده است همچنین یک هزار و 400 هزار شمع در این پروژه استفاده شده است که از این تعداد 66 شمع باقی مانده است که به معارضین قطعه یک پروژه بزرگراه شهید بروجردی مربوط است که در ادامه این شمع‌ها با رفع معارضین، احداث خواهد شد.

وی با اشاره به دیوارسازی پروژه شهید بروجردی گفت: حدود 31 هزار مربع دیوارکشی وجود داشت که از این تعداد 5 هزار متر باقی مانده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت شهری برای تکمیل بزرگراه ها در شرق و غرب تهران گفت: در مسیر شرق تهران، بزرگراه شهید شوشتری وجود دارد که به صورت نیمه‌تمام است که این پروژه از سال 95 شروع شده است که مسیر این پروژه از گردنه تنباکویی، پشت مسگرآباد، ورزشگاه تختی و اماکن نظامی به بزرگراه یاسینی متصل خواهد شد که طول این پروژه 16.5 کیلومتر است که در حال حاضر طراحی و در حال اجرا است.

حق لطفی افزود: در غرب تهران نیز پروژه بال غربی یادگار امام که از سنوات گذشته به دلیل مشکلات پادگان جی متوقف شده بود در این دوره در دستور کار قرار گرفته است که طول این پروژه 9.3 کیلومتر است که از بزرگراه آزادگان و ساوه آغاز و تا تقاطع بهار میدان معلم ادامه خواهد داشت.

وی درباره قطعه دوم بزرگراه شهید بروجردی گفت: مسیر قطعه دوم از بلوار الغدیر تا تقاطع بهار و معلم خواهد بود که مسیر آن یک کیلومتر است و هم اکنون نیز این قطعه 10 درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر سال آینده این قطعه به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران همچنین با اشاره به زمانبندی تعیین شده برای اتمام مسیر 9.3 کیلومتری بزرگراه شهید بروجردی گفت: زمانبندی این پروژه 36 ماهه خواهد بود و امیدواریم 9 کیلومتر این پروژه را در زمانبندی اشاره شده تحویل بدهیم و کار به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که هر قطعه‌ای که آماده شود در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

حق لطفی در خصوص اعتبار کلی پروژه 9.3 کیلومتری شهید بروجردی تصریح کرد: برای قطعه اول حدود 300 میلیارد تومان، قطعه دوم 400 میلیارد تومان و در کل مجموعه اعتبارات برای شاخه غربی تهران به همراه تملک معارضین 3 هزار میلیارد تومان محاسبه شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر