علم‌الهدی: عده‌ای پیر و فرتوت شدند و در دفاع از حق سستی کردند


علم‌الهدی: عده‌ای پیر و فرتوت شدند و در دفاع از حق سستی کردند

حوادثی که این ۷۰ روز رخ داد، ثابت کرد که رویش‌ها چندبرابر ریزش‌ها بوده و جبهه انقلاب اسلامی از نظر توانمندی‌های مادی و معنوی، مجهزتر و متعالی‌تر شده است. اگرچه زمان زیادی گذشته و در این سالها، عده‌ای پیر و فرتوت شدند، در دفاع از حق سستی کردند یا حتی دچار ریزش شدند، اما حقیقت این است که اسلام هنوز استوار ایستاده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حوادثی که این ۷۰ روز رخ داد، ثابت کرد که رویش‌ها چندبرابر ریزش‌ها بوده و جبهه انقلاب اسلامی از نظر توانمندی‌های مادی و معنوی، مجهزتر و متعالی‌تر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، سید احمد علم الهدی در دیدار با جمعی از بسیجیان مشهد که صبح امروز هفتم آذر ماه، به میزبانی دفتر نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۷۳ سوره مبارکه آل عمران اظهار کرد: امام در مقام احیاگری سنت نبی مکرم اسلام (ص)، همان طریقتی را دنبال کرد که پیامبر (ص) آن را آغاز کرده بود. مستند بسیج، آیه قرآن است که فرمود «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ» و اشاره به ماجرای غزوه همراه الاسد دارد که همان مجروحان غزوه احد دوباره دورهم جمع شدند تا دین خدا را یاری کنند.

وی افزود: در تشکل بسیج، سه نمونه و الگوی دیگر هم در تاریخ اسلام وجود دارد؛ یکی در غزوه بدر که بسیجیان بدری بعد‌ها به الگوی همه اجتماعات مومنانه تبدیل شدند. الگوی دوم، شرطة‌الخمیسی بود که به تدبیر امیرالمومنین (ع) تشکیل شد تا محافظ جان و مال و ناموس مسلمانان در دوران حکومت علوی باشد. الگوی سوم هم لشکر حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا هستند؛ یعنی همه آن‌هایی که از مال و جان گذشتند تا دین محمدی را احیا کنند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از زمان بعثت نبی مکرم اسلام (ص) تا رحلت ایشان، ۸۰ غزوه رخ داد؛ یعنی کفار ۸۰ بار بر یاران پیامبر (ص) جنگ تحمیل کردند، اما هیچکدام از این بحران‌ها باعث نشد تا تردیدی در ایمان یاران رسول خدا (ص) به وجود بیاید. همتراز با این وضعیت، همین ناآرامی‌های اخیر بود که باعث شد تا دوباره مظاهر شجاعت، اخلاص و ایثار بسیجیان به منصه ظهور برسد، کسانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده بودند، دوباره با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و مشاهده کنند که فرهنگ بسیجی با همان قدرت همیشگی خود استمرار داشته است.

علم‌الهدی ادامه داد: حوادثی که این ۷۰ روز رخ داد، ثابت کرد که رویش‌ها چندبرابر ریزش‌ها بوده و جبهه انقلاب اسلامی از نظر توانمندی‌های مادی و معنوی، مجهزتر و متعالی‌تر شده است. اگرچه زمان زیادی گذشته و در این سالها، عده‌ای پیر و فرتوت شدند، در دفاع از حق سستی کردند یا حتی دچار ریزش شدند، اما حقیقت این است که اسلام هنوز استوار ایستاده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در نخستین روز‌های اغتشاشات که مناطق مرکزی مشهد همچون احمدآباد به عنوان یکی از شاهراه‌های رفت و آمد مردم و مراکز اقتصادی مشهد، در معرض ناآرامی‌های معاندان قرار گرفته بود، کسبه و اهالی محله نگران جولان این اراذل و اوباش بودند، اما با ورود بسیجیان جان برکف در قالب گردان‌های امام علی (ع)، دغدغه ما رفع شد و امنیت مردم محفوظ ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس